یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید ویرپول یکی از پرفروش‌ترین محصولات برند ویرپول هستند که نسبت به سایر یخچال‌ها کمتر دچار خرابی می‌شوند. این برند به دلیل کیفیت بالای قطعات و خدمات پس از فروشی که دارد، شاهد افزایش تقاضا در بازار می‌باشد. ممکن است تا کنون هنگام ایجاد ارور و آلارم در یخچال خود، نگران شده و دنبال چرایی و برطرف کردن آن باشید. نمایش ارور یخچال ویرپول بر روی صفحه نمایشگر، به شما کمک خواهد کرد سریع‌تر متوجه علت خرابی یخچال خود شده و با کمک تکنسین مجرب، جلوی آسیب و هزینه‌های بیشتر گرفته شود. در هنگام مشاهده ارور بهتر است برای تعمیر یخچال ویرپول اقدام نمایید.

کدهای خطای رایج در یخچال فریزر ویرپول

در این مقاله قصد داریم توضیحات مربوط به هر کد خطا و اقداماتی که بعد از آن باید صورت بگیرد را بازگو کنیم.

ارور 01 یخچال فریزر ویرپول

این ارور هنگامی ایجاد می‌شود که مخزن آب کار نکند. در این صورت باید اتصالات دریچه مخزن آب و سپس خود مخزن آب را بررسی کرده و اگر هر دو مشکلی نداشتند ممکن است ایراد از صفحه کنترل اصلی باشد.

ارور یخچال ویرپول

ارور 02 یخچال ویرپول

این کد خطا نشان‌ می‌دهد که عایق هوا گیر کرده و یا وصل نمی‌شود. عایق هوا یک دستگاه موج‌گیر موتوری است که باعث می‌شود هوای سرد از فریزر به یخچال کشیده شود. اگر اتصالات و تست‌های عایق مناسب باشند، این ارور یخچال ویرپول می‌تواند ناشی از نقص صفحه کنترل اصلی باشد.

شش دلیل بسته نشدن درب یخچال

ارور 03 و 04 یخچال ساید بای ساید ویرپول

علت نمایش این کدهای خطا این است که فن تبخیرکننده یا کندانسور کار نمی‌کند. برای رفع آن باید گرفتگی پره‌های فن را برطرف کنید. هم‌چنین باید تمام اتصالات به موتورهای فن و خود فن را بررسی نموده و در صورت معیوب بودن، توسط تکنسین باتجربه تعویض گردد.

ارور 05 یخچال فریزر ویرپول

هنگامی که سنسور دمایی قابل خواندن نباشد، این ارور یخچال ویرپول بر روی نمایشگر نشان داده می‌شود. در این شرایط بهتر است سنسور فریزر و سایر سنسورها را بررسی کنید.

ارور 06 یخچال ویرپول

این ارور نیز مشابه ارور 05 بوده ولی نشان‌دهنده عدم خوانایی سنسورهای دمایی یخچال است. برای رفع این ارور باید قطعات ترمودیسک و ترموفیوز را بررسی کرده و در صورت عدم وجود مشکل، برد الکترونیکی چک شود.

ارور 07 فریزر ویرپول

این کد خطا به این معنی است که گرم‌کن یخ‌زدایی کار نمی‌کند. لذا باید المنت بررسی شده و همین طور خود گرم کن، سیم‌کشی و برد اصلی چک شود. در صورت وجود مشکل در برد، باید سریعا نسبت به رفع این ارور یخچال ویرپول توسط کارشناس خبره اقدام شود.

ارور 08 ساید بای ساید ویرپول

اگر برد الکترونیکی یخچال دچار مشکل شده باشد، این کد خطا بر روی نمایشگر نشان داده می‌شود.

ارور CF در یخچال ویرپول

وجود این ارور یخچال ویرپول به این معنی است که ارتباط بین صفحه کنترل اصلی و صفحه نمایشگر دچار مشکل شده است. این ارور می‌تواند از سیم‌کشی هم باشد.

علت ارورهای AL یخچال فریزر ویرپول

ارور AL01
غیر فعال بودن سنسور دمایی
ارور AL02
معیوب بودن سنسور دمایی NTC
ارورAL03
سنسور شکسته دمایی در فریزر

ارور C یخچال ساید بای ساید ویرپول

علت نمایش این کد ارور یخچال ویرپول بر روی نمایشگر، خرابی رزیستور محفظه فریزر می‌باشد. برای رفع عیب، یخچال را از برق کشیده و مهار سیم‌کشی رزیستور فریزر را دوباره وصل کنید.

 در صورت سست بودن آن، مهار سیم‌کشی را تعویض کنید. در غیر این صورت، نیاز به تعویض رزیستور محفظه فریزر می‌باشد.

علت انواع ارورهای E در یخچال ویرپول

ارور E0

این ارور به دلیل وجود ایراد در یکی از اجزای یخ‌ساز یخچال به وجود می‌آید. لذا باید قطعات داخلی یخ‌ساز کنترل و تعویض شود.

ارورE1 و E2

هر دو ارور به دلیل ایجاد مشکل در سنسور یخچال نمایش داده می‌شوند. برای رفع این ارور یخچال ویرپول باید ابتدا سیم‌کشی‌ها بررسی شده و در صورت نیاز سنسور تعویض گردد.

ارور E3 و E4 و E5

ایجاد نقص در سیستم دیفراست یخچال، نمایش این کدهای خطا را باعث می‌شود. بهتر است ابتدا سنسور دیفراست به همراه اتصالات آن بررسی شده و در وهله دوم برد الکترونیکی چک شود.

ارور E6

این ارور به دلیل به وجود آمدن مشکل در برد الکترونیکی یا برد دیسپلی به وجود می‌آید. به دلیل اینکه برد جزو قطعات اصلی و بسیار مهم یخچال است، باید سریعا نسبت به تعمیر یا تعویض آن توسط نمایندگی یخچال ویرپول اقدام کنید.

یازده ارور یخچال بوش و دلایل آن

ارورE7 و E8

اگر در سنسور محیطی یخچال مشکلی به وجود بیاید، ارور یخچال ویرپول با کد خطای E7 یا E8 خواهد بود. ضمن بررسی سنسور محیطی یخچال، برد الکترونیکی

هم باید سریعا بررسی شده و تعمیر یا تعویض گردد. قطعات ترمودیسک و ترموفیوز نیز بهتر است چک شود.

ارورE9

در مواقعی که درب یخچال زیاد باز می‌ماند یا در سیستم دیفراست یخچال مشکلی ایجاد می‌شود، دمای فریزر افزایش یافته و ارور E9 نمایان می‌گردد. همیشه پس از برداشتن ماده غذایی مطمئن شوید که درب یخچال به طور کامل بسته شده است. ضمن بررسی قطعات ترمودیسک، ترموفیوز، المنت و برد الکترونیکی، میزان شارژ و گاز هم باید چک شده و سرویس انجام شود.

ارورEE

این ارور یخچال ویرپول هنگام وجود ایراد در یخ‌ساز یخچال ساید بای ساید ویرپول به وجود آمده و باید سنسور یخ‌ساز و همین طور برد الکترونیکی بررسی شود.

سخن پایانی

یخچال جزو لوازم الکترونیکی مهم در آشپزخانه است که هنگام خرابی باید سریع تعمیر و مشکل برطرف شود. اما سرویس به هنگام و اصولی یخچال می‌تواند عملکرد آن را بهتر کرده و جلوی بروز هر گونه مشکل را بگیرد. یخچال ویرپول جزو محصولات باکیفیت و مطرح این برند بوده که طرفداران زیادی در جهان دارد. اگر به دلیل کارکرد طولانی مدت یا نوسانات برقی و دلایل دیگر دچار ارور شد، با دانستن معنی هر کد خطا و علائم و راه رفع آن، می‌توانیم خسارات و آسیب را کاهش دهیم.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *