تماس با جنوب تهران

021-66554292

تماس با سراسر تهران

021-86110960

تماس با غرب تهران

021-46292165

تماس با مرکز تهران

021-66552791

تماس با شرق تهران

021-88283930

تماس با شمال تهران

021-88283930

دکتر ساید مجموعه تخصصی با در اختیار داشتن تکنسین های مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل است. چناچه هر یک از لوازم خانگی شما دچار مشکل شد و نیاز به تعمیر داشتید با پر کردن فرم یا تماس با شماره های زیر در کمتر از 2 ساعت بهترین تعمیرکار مجموعه به آدرس گفته شده مراجعه کرده و خدمات تعمیر در محل را آغاز می کند.

درخواست فوری تعمیرکار

نام و نام خانوادگی

با ارور hrs ( اچ ار اس) و یا ارور 00 یخچال مواجه شده اید؟ نگراان خرابی یخچال هستید؟ حق دارید چرا که یخچال جزو مهم‌ترین لوازم برقی خانگی است که باید 24 ساعت شبانه روز کار کند. اگر دچار آسیب شده و در تعمیرات تاخیر و تعللی صورت گیرد، گذران زندگی و نگهداری مواد غذایی دچار مشکل می‌شود. یخچالی که خریداری کرده‌اید، ممکن است پس از چند سال کارکردن دچار مشکلاتی شود که علت آن را ندانید. ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک که یکی از یخچال های مطرح آمریکایی است نیز رایج می باشد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد رایج‌ترین خطای یخچال یعنی ارور hrs (ارور 00) صحبت کنیم.

ارور hrs در یخچال چیست؟

خطای اچ ار اس یکی از مهم‎ترین و سختترین خطاهای یخچال فریزر بوده و در اکثر مواقع به دلیل ایرادات برد الکترونیکی یخچال پیش میآید. هنگامی که ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک و یا هر یخچال دیگر بر روی نمایشگر نشان داده میشود، هیچ کدام از قطعات دستگاه عملکردی نداشته و با گذشت 24 ساعت امکان فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال هم بیشتر میشود. به طور کلی در حالت ارور اچ آر اس(hrs) فقط لامپهای داخل یخچال و فریزر روشن هستند. حتی آب سرد کن و یخساز دستگاه هم از کار میافتد.

ارور hrs اچ ار اس

علل ایجاد ارور hrs چه می باشد؟

هر قطعه برقی که در ساخت لوازم الکتریکی به کار برده میشود، دارای یک طول عمر خاصی است. وقتی آن دوره به اتمام برسد، موجب از کار افتادن آن دستگاه میشود. همچنین به دلیل نگهداری نادرست یا آسیب فیزیکی، یخچال میتواند دچار آسیب و خرابی شود. نمایش این خطا نشاندهنده این است که باید اقدام به تعمیر برد یخچال کنید. فرسودگی برد یکی از دلایل خرابی دستگاه میباشد که به علت عمر زیاد و قرار گرفتن در محیط آلوده ایجاد میشود. لذا بهتر است چند وقت یک بار یخچال خود را سرویس کنید.

نوسانات برق نیز به شدت باعث آسیب دیدگی وسایل برقی میشوند. لذا توصیه میکنیم هیچ وقت یخچال را بدون محافظ به برق متصل نکنید؛ زیرا ممکن است با کوچکترین نوسانی، یخچال شما از کار افتاده و یا بسوزد.

دلیل دیگر میتواند سوختن کندانسور فریز باشد؛ که موجب از کار افتادن فن ها و افزایش دمای برد یخچال شده و فشار حرارتی وارد شده بر برد، منجر به ایجاد ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک و یا هر یخچال دیگری می شود.

تعمیر برد الکترونیکی یخچال

برد الکترونیکی در یخچال، مانند مغز حکم مرکز فرماندهی داشته و عملکرد آن در یخچال بسیار مهم است. اگر دچار اشکال شود، میتواند تمام یخچال را از کار بیاندازد. اگر چیپ فرآیند مورد نظر بر روی برد معیوب شود، فرآیند مورد نظر هم انجام نخواهد شد. تعمیر این قطعه مهم کار هر کسی نیست و حتما باید با مراکز معتبر تعمیر لوازم یخچال تماس گرفت. توصیه میشود موقع بروز ارور hrs (ارور 00) خودسرانه دست به تعمیر نزنید زیرا ممکن است باعث خرابی کامل یخچال شود.

با توجه به وارداتی بودن بردهای الکترونیکی و نوسانات ارز در ایران، قیمت برد الکترونیکی یخچال ثابت نیست و باید از مراکز فروش معتبر پرسیده شود.

تعمیر یخچال فریزر شبانه روزی

نشانه و علائم ارور hrs

به جز نمایش کد ارور بر روی صفحه نمایشگر، این خطای رایج نشانه های دیگری نیز دارد. از جمله:
• خاموش شدن درجه تنظیم دما
• عدم کارکرد یخساز، آب سردکن و خنک کننده
• سر و صدای اضافی و تیک تیک کردن یخچال
• گرم شدن فضای داخل یخچال و خنک نشدن مواد داخل آن

هنگام نمایش خطای hrs چه باید کرد؟

نمایش کد اچ آر اس (ارور 00) در یخچال نشان میدهد که برد الکترونیکی اصلی مشکل دارد. اگر کنترل پنل قفل شده باشد، خاموش کردن دستگاه به مدت 20 دقیقه به یخچال اجازه میدهد که دوباره راه اندازی شده و کنترل پنل را مجددا کنترل کند. اگر این کار انجام نشود، یعنی برد یخچال از کار افتاده یا ارتباط بین برد و بقیه مدارها قطع شده است. بهتر است در این حالت یخچال فریزر را از برق بکشید و با نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال تماس بگیرید. این ارور میتواند جزو خطرناکترین و مخربترین ارورهای یخچال باشد.

ارور hrs اچ آر اس

برندهایی که بیشترین مشکل ارور hrs را دارند

این خطا در برندهای آمریکایی مانند جنرال الکتریک، پروفایل، مابه و وایت هاوس ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. لذا به علل وجود این ارور در هر کدام از برندها پرداخته ایم.

ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک

ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک بسیار رایج است. در هنگام مشاهده ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید. دکتر ساید به عنوان نمایندگی یخچال جنرال الکتریک در تهران می تواند در رفع ارور hrs اچ ار اس به شما کمک کند. یکی از موارد خطای hrs یخچال جنرال الکتریک ایجاد خرابی در برد پاور (main board) میباشد. در بیشتر مواقع برد اصلی دچار سوختگی شده و ارور ظاهر میشود. همچنین این ارور امکان خرابی در الکترو فن اوپراتور و یا الکترو فن کندانسور و یا هر 2 را اعلام میکند. بنابراین لازم استن تا در صورت مشاهده ارور اچ ار اس یا ارور 00 در یخچال جنرال الکتریک سریعاً از تکنسین های حرفه ای دکتر ساید کمک بگیرید. ممکن است ارور 00 را نیز در یخچال جنرال الکتریک مشاهده کنید. جای نگرانی ندارد چرا که فرایند تعمیر در کمتر از 2 ساعت تمام خواهد شد.

ارور hrs یخچال پروفایل

پس از استفاده بلند مدت از یخچال و با توجه به مشکلات مربوط به برق یا سیم کشی، همچنین جابه جایی یا ضربه و موارد این چنینی قطعات برد یخچال خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. مهم‎ترین این خرابی ها ارور اچ ار اس است که با نمایش کد آن بر روی مانیتور نشان داده میشود. و یخچال از کار کردن می ایستد. ارور hrs در یخچال پروفایل نیز دیده می شود. به طور کلی اگر به صورت صحیح و اصولی از یخچال استفاده و نگهداری نکنید با ارور اچ ار اس و یا ارور 00 مواجه خواهید شد. تعمیر یخچال پروفایل نیز یکی دیگر از خدمات اصلی دکتر ساید به شمار می آید.

ارور hrs در یخچال مابه

برند مابه یک برند آمریکایی در زمینه تولید لوازم خانگی است که زیر مجموعه شرکت جنرال الکتریک می باشد. یخچال فریزر مابه علی رغم کیفیت بالایش گاهی نیاز به سرویس دارد که دچار ارور hrs (ارور 00) نشود. همانند سایر یخچال ها علت خطای hrs (ارور 00) در یخچال مابه نیز خرابی برد الکترونیکی بوده و باعث عدم کارکرد کلی یخچال می شود.

ارور اچ ار اس در یخچال وایت هاوس

برند وایت هاوس نیز زیر مجموعه شرکت جنرال الکتریک است. اگر یخچال وایت هاوس دچار ارور hrs (ارور 00) شود، یخچال به طور کلی خاموش شده و تا زمانی که مشکل برطرف نشود، نمیتوان از آن استفاده کرد.
از اصلیترین دلایل به وجود آمدن خطای hrs (ارور 00) در یخچال وایت هاوس، خرابی برد اصلی است که نسبت به دیگر مشکلات هم هزینه بیشتری در برمیگیرد. خرابی دو قطعه از یخچال به طور همزمان هم از جمله دلایل ایجاد ارور اچ آر اس میباشد. برد یخچال به دلایل مختلفی مانند نوسانات برق، برخورد آب به برد و سایر موارد خراب میشود. در این صورت باید به طور کامل تعویض شده و برد جدیدی بر روی یخچال وایت هاوس نصب گردد.

رفع ارور hrs

مجموعه دکتر ساید توصیه می نمایند تا یخچال ها به صورت دوره ای بررسی شوند که ارور hrs اچ ار اس (ارور 00) رخ ندهد. البته گاها ارور فوق می تواند دارای نشانه هایی چون شنیدن سر و صداهای زیاد از یخچال، تیک تیک کردن یخچال و نمایش روی مانیتور یخچال باشد. بهترین راه در زمان مشاهده این موارد تماس با کارشناسان مجرب است. اما اگر می خواهید از بروز اختلال فوق جلوگیری نمایید، نوسانات برقی را بررسی نمایید. به صورت کلی نباید برق ورودی به یخچال بیش از حالت معمول و مجاز باشد. از سوی دیگر افت جریان برق نیز می تواند مشکل ساز باشد. از همین رو متخصصان دکتر ساید بیان می دارند که داشتن یک محافظ برق راهکار خوب و کم هزینه ای است. رفع ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک، وایت هاوس، مابه و… باید توسط متخصص صورت گیرد.

هزینه رفع ارور اچ ار اس hrs

ارور hrs اچ ار اس (ارور 00) یکی از ارورهایی می باشد که امروزه در محیط هایی که دارای نوسان ولتاژ برق هستند، بسیار دیده می شود. قبل از اینکه به بررسی هزینه رفع این ارور بپردازیم، باید این مهم را در نظر داشته باشید که پیشگیری از وقوع ارور مذکور بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. اما با این حال اگر ارور hrs اچ ار اس در یخچال جنرال الکتریک (ارور 00) رخ داد و برد الکتریکی یخچال شما دچار مشکل گردید، دو راهکار برای برطرف نمودن آن وجود دارد.

1- تعمیر برد یخچال

گاها ممکن است که به دلیل نوسانات برق، برد یخچال شما آسیب ببیند. در این صورت با توجه به نوع خرابی
می توان آن را تعمیر نمود. هزینه این مورد نیز به نوع خرابی برد بستگی دارد. در برخی موارد ممکن است خازن یا AC یخچال دچار مشکل شده باشد. این نوع خرابی ها هزینه زیادی به همراه نخواهند داشت. البته اگر AC مرکزی برد سوخته باشد، تعمیر آن بسیار هزینه بر خواهد بود. متخصصان وب سایت دکتر ساید می توانند با بررسی مشکل به صورت دقیق به شما قیمت دهند تا نسبت به تعویض یا تعمیر برد خود تصمیم گیری کنید.

2- تعویض برد یخچال

اگر به دلیل ارور hrs اچ ار اس (ارور 00) ، مجبور به تعویض برد یخچال شدید، باید در نظر داشته باشید که هزینه بردها با توجه به نوع یخچال می تواند متفاوت باشد. به طور مثال در یخچال های هیمالیا برد ها از قیمت 1,250,000 شروع می شوند. قیمت این مورد در برند های الکترواستیل از 1,650,000، اسنوا از 950,000 و … آغاز می شود.

پیشگیری از ارور اچ ار اس hrs
ارور اچ ار اس hrs

مدت زمان رفع ارور hrs اچ ار اس

مدت زمان لازم برای رفع ارور اچ ار اس معمولا به علت بروز این ارور بستگی دارد. اما تکنسین های حرفه ای دکتر ساید در کمتر از 2 ساعت به منزل شما مراجعه کرده و فرایند تعمیر و رفع ارور 00 یا اچ ار اس را به سرعت آغاز خواهند کرد. از زمان حضور سرویس کار تا برطرف شدن کامل ارور اچ ار اس یخچال  بین 15 الی 45 دقیقه زمان نیاز می‌باشد.

پیشگیری از ارور اچ ار اس hrs

از آنجا که امروزه هزینه تعویض یا تعمیر یخچال ها بسیار زیاد است از همین رو توصیه می شود تا قبل از استفاده حتما دفترچه راهنمای آنها را کامل مطالعه نمایید. ارور hrs اچ ار اس (ارور 00) می تواند به دلایل متفاوتی رخ دهد. اما نوسانات برقی یکی از علل شایعی هستند که باعث خراب شدن برد الکتریکی یخچال می شوند. خرابی این بخش روی سایر قسمت ها نیز تاثیر می گذارد. لذا می توانید جهت پیشگیری از ارور hrs اچ ار اس (ارور 00)، حتما برای یخچال از ترانس تقویت ولتاژ استفاده نمایید. محافظ های ولتاژ یخچال باعث می شوند تا طول عمر یخچال شما به مراتب بالاتر از حد عادی رود.

سخن پایانی

در اکثر موارد موقع ارور hrs (ارور 00) خرابی برد اصلی یخچال قابل تعمیر بوده و نیازی به تعویض نیست. چون برند جنرال الکتریک آمریکایی است، هزینه تعویض کمی بیشتر از سایر یخچالهاست. همچنین به دلیل تحریم، قطعات زیادی در بازار یافت نمیشود. لذا پیشنهاد میشود ابتدا توسط تکنسین اقدام به تعمیر برد شود؛ اگر امکان پذیر نبود و برد خیلی آسیب دیده بود، تعویض گردد. ممکن است در مواردی نیاز به تعمیر یا تعویض کندانسور و فنهای یخچال هم باشد.
موثرترین روش برای جلوگیری از ایجاد ارور اچ ار اس، این است که اگر شاهد تغییر صدای موتور یخچال بودید، برای سرویس یخچال خود اقدام کنید و یک تعمیرکار باتجربه از طرف نمایندگی معتبر، مانند مجموعه تعمیر یخچال دکتر ساید این کار را انجام دهد. رفع سریع ایرادات مربوط به فن و کندانسور نیز مانع آسیب بیشتر به بردهای الکتریکی و خطای hrs (ارور 00) میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *