برند آرتیکا یکی از زیر مجموعه‌های جنرال الکتریک وایت هاوس است که از سال ۱۹۹۵ میلادی وارد بازار ایران شد. یخچال آرتیکا ممکن است در مواقعی دچار مشکلاتی از جمله خاموش شدن، ارور HRS و … شده و به متخصص تعمیرات یخچال آرتیکا احتیاج پیدا کند. در ادامه می‌‎خواهیم برخی مشکلات این برند و آنچه باید در چنین مواقعی انجام داد را شرح دهیم.

ارور HRS یخچال آرتیکا یعنی چه؟

سیستم کامپیوتری یخچال آرتیکا، دارای مدارهایی هوشمند است و هرگونه اشکال و نقصی که در یخچال ایجاد می‌شود را اطلاع می‌دهد. یکی از این سیستم‌های هوشمند پاور برد نام دارد که معمولاً امروزه تمامی یخچال‌های جدید از چنین امکانی برخوردارند و از طریق آن بروز هر خطایی را به ما اطلاع می‌دهند. در یخچال آرتیکا، ارور HRS به مثابه اخطاری درمورد خرابی قسمتی از یخچال است. معنی این ارور سوختن برد دستگاه است و نیازمند تعمیرات یخچال آرتیکا شما است.

علت بروز خطای HRS چیست؟

از مهم‌ترین دلایلی که موجب بروز این نوع ارور می‌شود، می‌توان به نوسانات شدید برق شهری اشاره کرد، چرا که برای برد یخچال نوعی شوک محسوب می‌شود و در عملکرد سیستم اختلال ایجاد کرده و آن را از کار می‌اندازد.
در صورت مواجه شدن با ارور HRS یخچال آرتیکا، باید به سرعت برای جلوگیری از رسیدن آسیب بیشتر به برد، برق را قطع کرده و با تعمیرکار تماس بگیریم. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از روی دادن چنین اتفاقی باید از یک محافظ برق استاندارد و مطابق با آمپر یخچال استفاده کنیم. دیگر اینکه طبیعی است که پس از چندین سال استفاده متمادی، یخچال دچار فرسودگی شود و مجبور به تعویض برد شویم.

تعمیرات یخچال آرتیکا

چرا یخچال آرتیکا خود به خود خاموش می‌شود؟

خاموش شدن یخچال ارتیکا دلایل متعددی می تواند داشته باشد. در این قسمت سعی می کنیم 5 دلیل عمده خاموش شدن یخچال ارتیکا را بررسی و معرفی کنیم.

1. اتصالی برق داخلی ساختمان
در صورتی که صفحه نمایش یخچال ارتیکا کاملا خاموش شد، ابتدا اتصال برق و سالم بودن پریز را چک کنید. تجربه نشان داده است که در موارد متعددی دلیل خاموش شدن یخچال ارتیکا، نقص پریز و اتصلات برق یخچال است.

2. نقص محافظ
از سالم بودن محافظ یخچال خود اطمینان حاصل کنید. محافظ یخچال ممکن است به دلیل نوسانات برق شهری با مشکلات فنی و یا سوختگی مواجه شود.

3. برد یخچال
آسیب دیدگی یا سوختن برد یخچال که حکم مغز یخچال را دارد، از دیگر دلایل خاموشی یخچال آرتیکا است. این برد معمولا بر روی درب یخچال ارتیکا نصب می شود که با استفاده از آن می توان دمای یخچال را کم یا زیاد کرد.

4. بر خلاف تصور عموم دلیل خاموش شدن یخچال، همیشه مربوط به موتور آن نیست.

اما در مواردی نیز ممکن است دلیل خاموش شدن یخچال ارتیکا نقص یا سوختگی موتور یخچال باشد. اگر با خاموش شدن یخچال، صفحه نمایشگر آن روشن بود ولی همزمان صدایی از یخچال نمی شنوید و یا یخچال گرم می شود، دلیل خاموشی یخچال موتور آن است. اما اگر همزمان با خاموش شدن یخچال نمایشگر آن نیز خاموش است، دلیل آن لزوما موتور یخچال نیست.

5. ترموستات یخچال
ترموستات قطعه ای کلیدی در ساختار یخچال به حساب می آید. این قطعه با دریافت اطلاعات ورودی کاربر از طریق برد یخچال، دمای آن را تنظیم میکند. خاموش یا روشن شدن اتوماتیک یخچال، تنظیم دمای آن و موارد دیگر بر عهده این قطعه است. خرابی ترموستات و در نتیجه عدم ارسال اطلاعات درست به برد یخچال، می تواند از علل خاموش شدن یخچال باشد.

روش نگهداری از یخچال آرتیکا

اولین و مهم‌ترین راه، استفاده از محافظ برق است زیرا با جلوگیری از بروز نوسانات برق در برد دستگاه (هسته اصلی و مرکزی)، از رخ دادن خطای HRS ممانعت می‌کند. نکته حائز اهمیت دیگر، تمیز کردن گرد و غبار پشت یخچال و نیز زدودن آلودگی فن خنک کننده دستگاه است.

خدمات تعمیرات یخچال آرتیکا در دکترساید

با وجود رعایت روش‌های نگهداری برند آرتیکا ممکن است باز هم خرابی و از کار افتادن رخ دهد. بنابراین در نظر داشته باشید که بهترین اقدام در چنین مواردی برای جلوگیری از رسیدن آسیب بیشتر به یخچال، بهره بردن از دانش فنی یک متخصص تعمیر یخچال ساید آرتیکا است.