یخچال بوش نیز مانند سایر یخچال‎های هوشمند، دارای سیستم هوشمند عیب‌یابی و صفحه نمایشگر برای نشان دادن درجه دما یا انواع کد خطا هنگام بروز مشکل است. هر کد خطا نشان‌دهنده وجود ایراد خاصی در قطعات داخلی سیستم می باشد. برای رفع سریع ارور یخچال بوش بهتر است که با آنها آشنا باشیم. البته به دلیل پیچیدگی‌ها و اهمیت بالای هر قطعه، در صورت ایجاد خطا بهتر است با مراکز معتبر تعمیرات یخچال بوش تماس گرفته و از تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیریم تا خسارات بیشتر نشود.

کدهای خطای رایج در یخچال فریزر بوش

چقدر با انواع کدهای خطا و ارور یخچال بوش آشنایی دارید؟ نمایندگی یخچال بوش به شما کمک می کند تا با افزایش اطلاعات در این زمینه و رعایت نکات لازم در مورد یخچال، در صورت بروز هر گونه خطایی، آگاهانه‌تر رفتار خواهیم کرد. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

تعمیر یخچال در منزل

ارور E01 یا E1 یخچال بوش

این ارور نشان دهنده خرابی سنسور دمای یخچال بوده و این معنی را می دهد که سنسور دما معیوب شده است. ضمن بررسی سنسور دمای یخچال، سوکت آن را یک بار بیرون آورده و مجددا وصل کنید. اگ مشکل برطرف نشد، اسن سنسور باید تعویض گردد.

ارور E02 یا E2 در یخچال فریزر بوش

اگر سنسور دمای فریزر دچار خطا شد و کار نکرد، ارور یخچال بوش با کد خطای E2 نمایش داده می‌شود. این سنسور دمای فریزر را به ما می‌گوید و اگر خراب شود، دمای اشتباهی نشان داده می‌شود. پس باید سریع‌تر توسط کارشناس مربوطه بررسی و تعویض شود.

ارور یخچال بوش

ارور E03 یا E3 ساید بای ساید بوش

وجود مشکل در سنسور دما کشوی داخل یخچال این ارور را به وجود می‌آورد. بهتر است برق یخچال را به مدت 1 دقیقه قطع کرده، سپس سنسور کشوی یخچال را درآورده و دوباره وصل کنید. بعد از اتصال برق اگر باز هم این ارور یخچال بوش برطرف نشد، باید تکنسین باتجربه این موضوع را بررسی کند.

ارور E03 یا E3 ساید بای ساید بوش

وجود مشکل در سنسور دما کشوی داخل یخچال این ارور را به وجود می‌آورد. بهتر است برق یخچال را به مدت 1 دقیقه قطع کرده، سپس سنسور کشوی یخچال را درآورده و دوباره وصل کنید. بعد از اتصال برق اگر باز هم این ارور یخچال بوش برطرف نشد، باید تکنسین باتجربه این موضوع را بررسی کند.

ارور E05 یا E5 یخچال فریزر بوش

ارور یخچال بوش با کد خطای E5 اشاره بر این دارد که ممکن است سنسور دما در قسمت دیفراست یخچال دچار مشکل شده و باید زودتر سرویس شود.

ارور E10 یخچال بوش

این کد بیانگر این است که ماژول برد اصلی یخچال معیوب شده که مشکلی خطرناک و هزینه‌بر است. پس هنگام ایجاد این ارور باید یخچال را سریعا از برق کشیده و با مراکز معتبر تعمیر لوازم الکتریکی تماس بگیرید.

ارور E11 یخچال ساید بای ساید بوش

معیوب شدن ماژول برد اصلی دیسپلی علت اصلی نمایان شدن این ارور یخچال بوش می‌باشد. هر وقت با این خطا مواجه شدید، بهتر است به مدت 4 دقیقه یخچال را از برق کشیده و سپس متصل کنید. اگر مشکل برطرف نشد، باید ماژول برد اصلی تعویض گردد. رفع نشدن این خطا منجر به سوختن دیسپلی خواهد شد.

ارور E15 یخچال فریزر بوش

اگر این ارور یخچال بوش را بر روی نمایشگر مشاهده کردید، به این معناست که سنسور دمای محیط یخچال خراب شده است. این سنسور به صفحه نمایش یخچال متصل بوده و در صورت خرابی، دمای محیط یخچال را اشتباه به ما نشان می‌دهد. ارور RTنیز نشان‌دهنده خراب شدن سنسور محیطی است.

ارور E20 فریزر و ساید بوش

هنگامی که ارتباط بین برد اصلی یخچال و برد صفحه نمایش دچار نقص شود، این کد خطا نشان داده خواهد شد. هنگام بروز این خطا برد کنترل اصلی یخچال قادر به ارسال اطلاعات مهم به صفحه نمایشگر نیست. برای رفع ارور بهتر است یخچال را از برق کشیده و سیم‌ها، کابل‌ها و اتصالات بررسی و در صورت لزوم تعویض شوند.

ارور E15 یخچال فریزر بوش

ارور E21 یخچال بوش

این کد خطا نشان دهنده ایراد در ارتباط بین ماژول صفحه نمایش و برد کنترل یخ‌ساز و آب سرد کن یخچال است. در صورت بروز این ارور یخچال بوش باید سیم‌های اتصال، منبع و برد کنترل یخ‌ساز را بررسی و تعمیر شود.

16 ارور یخچال الکترولوکس+ معرفی نشانه ها و علائم

ارورهای EU، ES، Eg و Ea در یخچال بوش

ارور EU مربوط به کلید روشن خاموش کردن یخ‎ساز یخچال، ES کلید یخ ریز یخچال، و Eg به معنی خراب شدن شیر برقی یخچال می‌باشد. ارور Ea نیز نشان‌دهنده وجود مشکل در موتور تایم یخ‌ساز یخچال است.

ارور r1 یخچال ساید بای ساید بوش

عملکرد نادرست و خطا دادن سنسور قسمت یخچال، این ارور یخچال بوش را منجر می‌شود. برای رفع مشکل، مقاومت سیم‌های یخچال و سیم‎های متصل به آن باید بررسی و یا تعویض شوند.

سخن پایانی

یخچال بوش یکی از برندهای معروف یخچال نزد خریداران ایرانی است که در مدل های مختلف تولید میشود. با توجه به کیفیت بالای برند، به دلیل عواملی مانند کارکرد بلند مدت، نوسانات برقی، ضربه فیزیکی و غیره، ممکن است دچار آسیب شود. از این رو بهتر است آگاهی لازم را جهت یافتن علت انواع ارور یخچال بوش بدست آوریم. در این مقاله سعی شد به این هدف برسیم.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *