تماس با جنوب تهران

021-66554292

تماس با سراسر تهران

021-86110960

تماس با غرب تهران

021-46292165

تماس با مرکز تهران

021-66552791

تماس با شرق تهران

021-88283930

تماس با شمال تهران

021-88283930

دکتر ساید مجموعه تخصصی با در اختیار داشتن تکنسین های مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل است. چناچه هر یک از لوازم خانگی شما دچار مشکل شد و نیاز به تعمیر داشتید با پر کردن فرم یا تماس با شماره های زیر در کمتر از 2 ساعت بهترین تعمیرکار مجموعه به آدرس گفته شده مراجعه کرده و خدمات تعمیر در محل را آغاز می کند.

درخواست فوری تعمیرکار

نام و نام خانوادگی

تعویض لاستیک درب یخچال از اقدامات ساده، ولی بسیار مهم است که در صورت عدم رسیدگی به خرابی بیشتر یخچال منجر می‌شود. در این مقاله به نکات مهم تعمیر و تعویض نوار درب یخچال می‌پردازیم.

اگر یخچال شما بیشتر از گذشته کار می‌کند و کمپرسور دائما در حال کار کردن است، احتمالا نوار دور درب یخچال شما خراب است. دلیل این مشکل نچسبیدن لاستیک درب یخچال به بدنه و چفت مخصوص خود است.
تعویض لاستیک درب یخچال، مراحل ساده‌ای را شامل می‌شود، که با انجام آن‌ها می‌توانید به تعمیر یا تعویض لاستیک یخچال خانه خود بپردازید.

نحوه تعویض لاستیک درب یخچال

تعویض لاستیک درب یخچال می تواند توسط بهترین تعمیرکار یخچال در تهران یا خود شما صورت گیرد. اما نکته قابل توجه این است که اگر این کار به درستی انجام نشود می تواند سلامت یخچال شما را به خطر بی اندازد. چرا که در این حالت درب یخچال به خوبی بسته نشده و هوا وارد فضای یخچال می شود. همین موضوع در حفظ دمای یخچال مشکل ایجاد کرده و سبب فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال می شود. برای تعویض لاستیک درب یخچال لازم است بدانید که این نوار توسط چه چیزی به درب متصل شده است. اقدام بعدی استفاده از واشر مناسب است. واشر مناسب را باید بر اساس مدل یخچال خود انتخاب کنید. برای مثال یخچال جنرال الکتریک باید واشر مخصوص خود را داشته باشد. در آخرین مرحله پس از جدا کردن لاستیک دور درب یخچال قدیمی نوبت به نصب لاستیک جدید می باشد. برای این کار بهتر است از گوشه های بالایی شروع کنید.

انواع نوار درب یخچال

از جمله مسائل مهمی که هنگام تعویض لاستیک درب یخچال باید به آن توجه کنیم، نوع نوار درب یخچال است. یخچال‌ها اغلب دارای 2 نوع لاستیک هستند؛ لاستیک پیچی و لاستیک نواری. لاستیک‌های پیچی، نوارهایی هستند که با پیچ روی درز درب یخچال نصب می‌شوند. لاستیک‌های پرسی نیز باید متناسب با نوع یخچال و اندازه درب باشند و به صورت پرسی درون درز قرار می‌گیرند.

تعویض لاستیک درب یخچال پیچی

تعویض لاستیک درب یخچال پیچی باید طبق مراحل زیر صورت گیرد. بنابراین قبل از انجام این کار مراحل و توضیحات گفته شده را با دقت مطالعه نمایید:

 

  • شل کردن پیچ‌های درب یخچال

قبل از شروع کار و تعمیر یخچال ساید بای ساید بهتر است دوشاخه یخچال را از پریز برق بیرون بکشید. ابتدا باید پیچ‌های درب یخچال را باز کرد. این پیچ‌ها زیر لاستیک هستند؛ لذا باید لاستیک را به سمت بالا کشید تا بتوان جای پیچ درب یخچال را پیدا کرد. پیچ‌ها را با کمک پیچ گوشتی چارسو، تا حدی شل کنید که از جای خود بیرون نیایند.

  • درآوردن لاستیک دور درب یخچال

پس از شل کردن پیچ‌ها، لاستیک را از دور درب یخچال باز کنید. به این نکته توجه داشته باشید که نباید برای جدا کردن لاستیک فشار زیادی به درب وارد کرد. اگر چه در برخی قسمت‌ها به دلیل ریختن مواد چسبنده مانند شربت و نفوذ آن به پشت لاستیک، ممکن است لاستیک به درز چسبیده و گیر داشته باشد. در این موارد بهتر است قبل از درآوردن لاستیک، ابتدا با آب ولرم و ماده شوینده، چسبندگی را رفع کنید تا لاستیک راحت از درب جدا شود.

تعویض نوار لاستیک درب یخچال
تعویض نوار درب یخچال
  • تميز كردن لاستيک درب يخچال

پس از جدا کردن لاستیک، همه قسمت‌های آن را با دقت بررسی کنید. اگر پس از بررسی، اطمینان حاصل کردید که لاستیک سالم است، ممکن است فقط به دلیل کثیف یا چسبنده بودن لاستیک، درب یخچال درست باز و بسته نشود. همان طور که اشاره شد با آب و محلول شوینده، آلودگی را برطرف کرده و سپس با استفاده از یک حوله یا دستمال تمیز، آن را خشک کنید.
اگر نوار دور درب یخچال دچار پوسیدگی، پارگی و یا آسیب‌های دیگر شده باشد، مجبور هستید لاستیک را تعویض کنید و دیگر نیازی به پاک کردن آن نخواهد بود. در این صورت با خرید لاستیک درب یخچال می‌توانید یک لاستیک نو را داخل درز درب یخچال جا بیندازید. قبل از نصب لاستیک جدید، بهتر است شیارهای درب را تمیز کنید. زیرا این کار باعث می‌شود لاستیک به درستی و خیلی راحت داخل درز چفت شود.

  • جلوگیری از ترک‌خوردگی لاستیک

پس از تمیز کردن نوار، سمتی از لاستیک که به درب یخچال وصل می‌شود را لایه‌ای نازک از گریس، روغن یا وازلین بمالید. این مواد عملکرد لاستیک را بهتر کرده و مانع از ترک‌خوردگی نوار دور درب در طول زمان خواهند شد. اگر بخشی از نوار لاستیک دفرمه شده باشد، آن قسمت را با سشوار گرم کرده و به سمت بیرون حالت دهید.

  • بستن لاستیک درب یخچال

بعد از تمیز کردن یا خرید لاستیک درب یخچال، آن را سر جای خود داخل درز قرار داده و آرام و بدون فشار پیچ‌ها را در جای خود ببندید و سفت کنید. توجه داشته باشید که پیچ‌ها را بیش از حد محکم نکنید؛ زیرا به لاستیک یخچال صدمه وارد می‌کند. بهتر است این کار را از پیچ‌های گوشه شروع کنید.

تعویض لاستیک درب یخچال پرسی

همان طور که اشاره شد، تفاوت لاستیک پرسی و پیچی، در نحوه اتصال آن‌ها به درب یخچال است. لذا نحوه تعویض آن‌ها تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد. فقط در تعویض لاستیک درب یخچال پرسی مانند یخچال وایت هاوس، نوار به کمک چسب و پرس به درب یخچال متصل شده است. بنابراین برای جدا کردن نوار قدیمی از درب، باید از جسم تیز مانند کاردک کمک گرفت.
پس از جدا کردن نوار از درب، بدنه و شیارهای اتصال لاستیک درب یخچال را شستوشو دهید. در مرحله بعد، نوار یخچال را به کمک چسب به درب یخچال متصل کنید. پس از آن بهتر است درب یخچال را به مدت 3 الی 4 ساعت باز نکنید.

هزینه تعویض نوار دور یخچال

لاستیک درب یخچال متناسب با نوع برند یخچال و اندازه درب، قیمت‌های متفاوتی دارد. طول نوار درب یخچال از اندازه‌ای حدود 70 سانتی‌متر شروع شده و تا 180 سانتی‌متر وجود دارد. هزینه تعویض نوار دور یخچال متناسب با کیفیتی که دارد دارای بازه قیمتی متفاوتی نیز است. بهتر است قبل از خرید، از طریق مشاوره با نمایندگی تعمیرات یخچال، از مرغوب بودن لاستیک درب یخچال اطمینان حاصل کنید. واضح است که هزینه تعویض نوار دور یخچال آمریکایی مثل یخچال پروفایل نسبت به یخچال ایرانی گرانتر است. چرا که قطعات برندهای خارجی تحت تاثیر بازار ارز، واردارت و… قرار می گیرد.

تعمیر نوار درب یخچال

تعمیر نوار درب یخچال باید توسط تکنسین های نمایندگی آن یخچال صورت گیرد. دکتر ساید، نمایندگی تعمیرات یخچال های مختلف در تهران را بر عهده دارد. بنابراین برای تعمیر نوار درب یخچال می توانید از دکتر ساید کمک بگیرید. مدت زمان تعمیر لاستیک درب یخچال در کمتر از 2 ساعت انجام می شود.

سخن پایانی

درز دور درب یخچال از ورود هوای گرم به داخل یخچال فریزر و همین طور خروج هوای سرد جلوگیری کرده و مانع از فساد مواد غذایی می‌شود. بنابراین اگر دچار پوسیدگی یا پارگی شده یا به هر دلیلی آسیب ببیند، باید سریع‌تر تعمیر شود. در برخی موارد با دانستن مراحل و اقدامات لازم، امکان تمیز کردن یا تعویض لاستیک درب یخچال در منزل وجود دارد. در صورتی که سوال مرتبط با روش‌های تعویض نوار دور درب یخچال دارید، می‌توانید در بخش نظرات با کارشناسان دکترساید مطرح کنید.

تعمیر یخچال در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *