یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید الکترولوکس بدون شک جزو محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای موجود در بازار لوازم خانگی است. با توجه به کیفیت و پیچیدگی قطعات داخلی، هنگام ایجاد مشکلی برای یخچال، بهتر است ضمن داشتن آگاهی از انواع ارورها مانند ارور یخچال الکترولوکس، نسبت به تعمیر و تعویض قطعات توسط مراکز معتبر لوازم برقی اقدام نماییم.

کدهای خطای یخچال الکترولوکس علامت‌هایی هستند که با اختصار یک مشکل خاص در بخشی از یخچال را نشان می‌دهند. با دانستن معانی هر کدام از خطاها می‌توان منشا اصلی مشکل را فهمید و هر چه سریع‌تر نسبت به عیب‌یابی و تعمیر اقدام کرد.

کدهای خطای یخچال الکترولوکس

آیا تا به حال برای یخچال‌تان مشکل یا اروری پیش آمده است؟ آیا معانی هر کدام از ارور یخچال الکترولوکس را می‎دانید؟ با دانستن دلیل هر خطایی که بر روی نمایشگر یخچال فریزر الکترولوکس نشان داده می‌شود، می‌توان اقدامات بهتری جهت کاهش آسیب و صرفه‌جویی در هزینه انجام داد. پس ما با همراه باشید.

ارور OP یخچال فریزر الکترولوکس

ایراد در سنسور دمای یخچال یا فریزر، منجر به ایجاد این ارور یخچال الکترولوکس خواهد شد. باید قسمت مربوطه بررسی شده و نسبت به تعمیر یا تعویض سنسور اقدام نمایید.

ارور یخچال الکترولوکس

ارور SH یخچال ساید بای ساید الکترولوکس

اتصال کوتاه شدن مدار سنسور یخچال یا فریزر الکترولوکس، منجر به ایجاد این خطا می‌شود. لذا باید سیم‌های اتصال بین ترمیستور و برد بررسی و در صورت لزوم تعویض شود.

ارور F3 یخچال الکترولوکس

هنگامی که المنت دستگاه بیشتر از 85 دقیقه کار کند، ارور یخچال الکترولوکس از نوع F3 خواهد بود. لذا باید نسبت به بررسی و تعمیر هیترها و مدار برد یخچال اقدام شود.

ارور R1 فریزر الکترولوکس

نمایش این کد خطا می‌تواند ناشی از وجود ایراد در سنسور دما یا مدار برد کنترل باشد. پس باید مدار و برد کنترل سریع‌تر بررسی شود. هنگام خراب شدن این قطعه، علاوه بر نمایش کد خطا، چراغ MID نیز شروع به چشمک زدن می‌کند.

ارور C1 یخچال فریزر و ساید الکترولوکس

وجود ایراد در سیستم برفک زدایی و یا دیفراست یخچال، منجر به نمایش این ارور یخچال الکترولوکس می‌شود. بهتر است ابتدا میزان اهم درون سنسور برفک زدایی بررسی شده و قطعات داخل سیستم مانند ترمودیسک، ترموفیوز، برد و المنت نیز چک شود. اگر همه این موارد سالم بودند، مشکل می‌تواند ناشی از خراب شدن برد یخچال باشد.

ارور E1 یخچال الکترولوکس

اگر سنسور دمای یخچال دچار آسیب شود، این کد خطا به وجود می‌آید. باید قطعی و اتصالی در این سنسور بررسی شده و یا تعویض گردد.

ارور E2 یخچال فریزر الکترولوکس

هنگامی که سنسور خود یخچال مشکلی پیدا کند، خطای E2 بر روی نمایشگر نشان داده می‌شود. در این مورد باید مدار برد کنترل یخچال فریزر بررسی شود.

ارور E3 ساید بای ساید الکترولوکس

این ارور یخچال الکترولوکس به دلیل خرابی سنسور دمای اوپراتور به وجود می‌آید. سنسور دمای اوپراتور نیز می‌تواند به دلایل مختلفی مانند خراب شدن برد الکترونیکی، ترموفیوز و المنت ایجاد شده باشد. لذا لازم است در کنار ترموفیوز و المنت حرارتی، برد اصلی یخچال هم چک شود.

ارور E4 فریزر الکترولوکس

خراب شدن سنسور دمای محیطی یخچال، این ارور را به وجود می‌آورد. خراب شدن هر سه بخش المنت، ترموفیوز و برد الکترونیک، منجر به ایجاد این خطا می‌شوند.

ارور E2 یخچال الکترولوکس

ارور E5 یخچال الکترولوکس

ایراد در سیستم تبرید، المنت، ترموفیوز و یا سنسور اوپراتور منجر به ایجاد این ارور یخچال الکترولوکس بر روی نمایشگر می‌شود.

ارور E6 یخچال فریزر و ساید الکترولوکس

اگر دمای یخچال از 15 درجه بیشتر شود، خطای افزایش دمای E7 نشان داده می‌شود. برای برطرف شدن عیب بهتر است اوپراتور و گاز درون یخچال بررسی شود.

ارور E7 فریزر الکترولوکس

اگر سرمای درون یخچال کمتر از 4 درجه باشد، با این خطا مواجه خواهید شد. بهتر است دمپر و کانال هوا را بررسی کنید.

ارور E11 یخچال ساید با ساید الکترولوکس

ارور E11 یخچال ساید بای ساید الکترولوکس

خراب شدن فن کندانسور، علت اصلی ایجاد این ارور یخچال الکترولوکس خواهد بود.

ارور SY CE یا SY CF یخچال الکترولوکس

این کد زمانی ظاهر می‌شود که اتصال بین برد اصلی و صفحه نمایشگر یخچال دچار اختلال ‌شود.

ارور SY EF یخچال فریزر

وجود ایراد در فن اوپراتور این ارور یخچال الکترولوکس را منجر می‌شود. فن اوپراتور یکی از قطعات مهم یخچال است که خراب شدن آن منجر به تولید صدای زیاد و کم شدن سرمای داخل یخچال می‌شود.

ارور DF یخچال الکترولوکس

خطا در مدار دیفراست یخچال منجر به ایجاد این ارور می‌شود. برای رفع عیب باید سیم‌های بین برد اصلی و برد دیفراست چک شود.

سخن پایانی

هر گونه خطایی در تشخیص ارورها علاوه بر اینکه مشکل به وجود آمده را حل نمی‌کند، باعث آسیب بیشتری به قطعات یخچال می‌شود. پس لازم است که معنی هر خطا و دلیل ایجاد ارور یخچال الکترولوکس را بدانیم. یخچال الکترولوکس هم مانند سایر یخچال ها به سرویس سالانه احتیاج دارد و ممکن است در طول کارکرد زیاد، یا به دلایل متنوعی مانند نوسانات برق یا ضربه فیزیکی، دچار مشکل شود. آگاهی از انواع خطاها و اطلاع رسانی سریع به مرکز معتبر تعمیرات یخچال، منجر به کاهش صدمات و خسارت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *