تماس با جنوب تهران

021-66554292

تماس با سراسر تهران

021-88283930

تماس با غرب تهران

021-46292165

تماس با مرکز تهران

021-66552791

تماس با شرق تهران

021-86110960

تماس با شمال تهران

021-22861174

دکتر ساید مجموعه تخصصی با در اختیار داشتن تکنسین های مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل است. چناچه هر یک از لوازم خانگی شما دچار مشکل شد و نیاز به تعمیر داشتید با پر کردن فرم یا تماس با شماره های زیر در کمتر از 2 ساعت بهترین تعمیرکار مجموعه به آدرس گفته شده مراجعه کرده و خدمات تعمیر در محل را آغاز می کند.

درخواست فوری تعمیرکار

نام و نام خانوادگی

آرچلیک شرکت تولیدکننده لوازم الکتریکی در ترکیه است که در زمینه تولید یخچال فریزر باکیفیت هم فعالیت می‌کند. از جمله مزیت‌های این یخچال، دوام و عمر بالا، فضای داخلی بزرگ و مناسب، طراحی منحصربه فرد و زیبا و موجود بودن قطعات یدکی آن در بازار است. در یخچال فریز آرچلیک و همین طور یخچال ساید بای ساید آرچلیک هم مانند سایر یخچال‌های هوشمند، انواع ارور با کدهای مختلف برروی صفحه نمایشگر یخچال نشان داده می‌شود.

با آگاهی از معانی هر کدام از ارور یخچال آرچلیک و علائم آن‌ها می‌توانیم جلوی آسیب‌های بیشتر را هنگام خرابی بخش‌های مختلف بگیریم. پس با ما همراه باشید تا با انواع ارور در یخچال آرچلیک آشنا شویم.

کدهای خطا در یخچال فریزر آرچلیک

در صورت خراب شدن هر کدام از قطعات برقی یخچال فریزر آرچلیک، کد خطای مربوط به آن را روی نمایشگر یخچال خواهید دید. برای مثال اگر یخچال دچار نوسان برقی باشد ارور hrs نمایش داده می شود. در این قسمت معنی هر کدام از ارورها را آوردهایم.

ارور E0 یخچال آرچلیک

خرابی سنسور فریزر یخچال آرچلیک باعث ایجاد این ارور میشود.

ارور E1 یخچال ساید بای ساید آرچلیک

این خطا به دلیل خرابی در سنسور دیفراست یخچال آرچلیک به وجود میآید.

تنظیم دمای یخچال آرچلیک

ارور E3 یخچال فریزر

اگر سنسور کانال بین یخچال و فریزر آرچلیک خراب شود، ارور یخچال آرچلیک از نوع E3 خواهد بود.

ارور E4 یخچال آرچلیک

خرابی المنت یا ترموفیوز یخچال آرچلیک منجر به ایجاد این خطا خواهد شد.

ارور E8 ساید بای ساید آرچلیک

ارور یخچال آرچلیک با کد خطای E8 هنگام خرابی سنسور دستگاه به وجود میآید.

ارور E9 یخچال ساید آرچلیک

اگر موتور یخساز آرچلیک بسوزد و یا خراب شود، نمایشگر یخچال E9 را به عنوان ارور یخچال آرچلیک نمایش می دهد. در این حالت لازم است که با بهترین تعمیرکار یخچال در تهران تماس بگیرید و از آن کمک بخواهید.

تنظیم دمای یخچال آرچلیک

تنظیم دمای یخچال آرچلیک می تواند در رفع ارورهای این یخچال تاثیر گذار باشد. اگر دمای یخچال بیش از حد مجاز باشد مواد غذایی درون آن حال یخ زدگی گرفته و یا اصلا سرد نمی شوند. بهترین دما برای یخچال 3 درجه سانتی گراد و دمای فریزر نیز منفی 19 درجه سانتی گراد می باشد. اگر مواد غذایی درون یخچال به اندازه کافی سرد نشود با مشکل جدی روبرو هستید و لازم است که به نمایندگی تعمیر یخچال یعنی دکتر ساید مراجعه نمایید. این مرکز نمایندگی انواع برندها از جمله نمایندگی یخچال آرچلیک، نمایندگی یخچال فریجیدر، نمایندگی یخچال مابه و… را در تهران به عهده دارد.

تعمیر یخچال فریزر شبانه روزی

معایب یخچال آرچلیک

مشکلاتی که در یخچال فریزر آرچلیک مانند دیگر یخچال های ساید بای ساید مطرح می باشد؛ عبارت است از:

صدای موتور یخچال

هنگامی که موتور یخچال فریزر یا همین طور یخچال ساید بای ساید آرچلیک دچار خرابی شده و استارت نشود، شما هر چند دقیقه یک بار صدای غیرعادی مانند تیک تیک خواهید شنید. دلیل آن ایجاد آسیب در رله راه انداز موتور یا خود کمپرسور میباشد. از این رو لازم است تا برای جلوگیری از آسیب بیشتر سریعتر تعمیر یخچال ساید بای ساید آرچلیک را شروع کنید.

نشت گاز در یخچال آرچلیک

اگر به هر نحوی به یخچال شما آسیب فیزیکی وارد شود، در اثر پوسیدگی، اکسید شدن یا زنگ زدگی لوله ها گاز نشت میکند. توجه داشته باشید که پس از عیب یابی و رفع نشتی، کل سیستم برودتی یخچال باید شسته شده و توسط گاز مخصوص سرویس شود.

وجود قطرات آب در دیواره داخلی یخچال

محیطی که یخچال در آنجا قرار میگیرد، بهتر است بسیار مرطوب یا بسیار سرد (زیر 10 درجه) نباشد. این شرایط سبب تشکیل قطرات آب بر روی دیواره یخچال میشود. برای پیشگیری بهتر است مواد غذایی آبکی و مایعات را درون ظروف در بسته نگهداری کنید. این مشکل به دلیل خرابی لاستیک درب یخچال، یا زیاد باز ماندن در هم میتواند پیش بیاید. دمای ترموستات را هم بررسی کرده که در حالت سرد قرار نداشته باشد.

عدم کارکرد کمپرسور یخچال

هنگامی که برق به صورت ناگهانی قطع شده یا پلاگینها از کار بیفتند، حرارت محافظ کمپرسور متعادل نمیشود. زیرا فشار مبرد نیز در تعادل قرار نمیگیرد. تنظیمات دمای یخچال را بررسی کنید؛ چرا که ممکن است دمای یخچال به درستی تتظیم نشده باشد. یکی از موارد اصلی بروز ارور یخچال آرچلیک این موضوع می باشد.

هشدار قرمز رنگ در یخچال آرچلیک

هنگامی که دمای یخچال فریزر بعد از مدت زمان خاصی، به دمای تنظیمی نرسد، یک علامت هشدار به رنگ قرمز بر روی نمایشگر میآید. علت نرسیدن دما به مقدار مورد نظر به دلیل یکی از موارد زیر است:
• اشکال گاز یخچال
• عدم کارکرد کمپرسور
• عدم کارکرد فن اوپراتور یا کندانسیون
• اشکال در برد یخچال فریزر
• قرار دادن حجم زیاد مواد غذایی داخل فریزر

تعمیر یخچال آرچلیک

اگر یخچال فریزر شما دچار مشکل شده یا یکی از ایراداتی که در بالا مطرح شد را دارد، بهتر است هر چه سریعتر نسبت به سرویس و عیب‌یابی یخچال خود اقدام کرده و از مراکز تعمیر معتبر کمک بگیرید. اقدامات پیشگیرانه سریع، باعث میشود برد الکترنیکی آسیب کمتری ببیند. به دلیل این که برد جزو قطعات اصلی است، تعمیر برد الکترونیکی یخچال آرچلیک هزینه بیشتری را شامل میشود. دکتر ساید مرکزی معتبر برای تعمیر یخچال آرچلیک، نمایندگی یخچال جنرال الکتریک و دیگر برندهای مطرح یخچال فریزر در تهران است. در صورت مشاهده هرگونه مشکل و یا ارور می توانید با مجموعه دکتر ساید تماس بگیری تا در کمتر از 2 ساعت جهت تعمیر یخچال به محل مراجعه نمایند.

سخن پایانی

یخچال آرچلیک جزو محصولات بادوام و پرفروش این شرکت بوده که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. پیشگیری از وجود ایرادات در یخچال، همیشه راه حل ساده‌تری نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات آن است. لذا بهتر است یخچال را در محیطی با شرایط دمایی مناسب گذاشته و محل آن را تراز کنید. یخچال را کنار اجاق گاز یا فر نگذارید. بهتر استبرای رفع ارور یخچال آرچلیک این دستگاه چند ماه یک بار توسط کارشناس باتجربه سرویس شود.

2 thoughts on “همه چیز درباره انواع ارور یخچال آرچلیک، نشانه و راه رفع آن

  1. حسین گفت:

    اگر موتور یخچال آرچلیک دچار مشکل بشه میشه تعمیرش کرد یا باید تعویض بشه؟

    1. mohadese80 گفت:

      با سلام کاربر گرامی
      موتور یخچال آرچلیک یکی از قعطات حیاتی این دستگاه به شمار می آید؛ از این رو در صورت خرابی این قطعه عملکرد کلی یخچال مختل خواهد شد. به همین دلیل لازم است که هر چه سریعتر برای تعمیر یخچال آرچلیک خود اقدام نمایید. کارشناسان مجرب دکتر ساید با بررسی های لازم می توانند شما را برای تعمیر و یا تعویض موتور یخچال راهنمایی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *