تماس با جنوب تهران

021-66554292

تماس با سراسر تهران

021-86110960

تماس با غرب تهران

021-46292165

تماس با مرکز تهران

021-66552791

تماس با شرق تهران

021-88283930

تماس با شمال تهران

021-88283930

دکتر ساید مجموعه تخصصی با در اختیار داشتن تکنسین های مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل است. چناچه هر یک از لوازم خانگی شما دچار مشکل شد و نیاز به تعمیر داشتید با پر کردن فرم یا تماس با شماره های زیر در کمتر از 2 ساعت بهترین تعمیرکار مجموعه به آدرس گفته شده مراجعه کرده و خدمات تعمیر در محل را آغاز می کند.

درخواست فوری تعمیرکار

نام و نام خانوادگی

نحوه تعویض فیلتر یخچال در برندهای مختلف مانند سامسونگ، ال جی و … با یکدیگر متفاوت است. تعویض فیلتر یخچال در عملکرد صحیح و عمر بیشتر یخچال موثر است. به طور کلی فیلتر یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در یخچال های دارای یخساز و آبسردکن می باشد. در این یخچال ها با توجه به نوع آن ها از انواع فیلترهای خارجی و یا داخلی استفاده می گردد. نکته قابل توجه این است که فیلترها باید پس از مدتی تعویض شوند تا عملکرد یخچال بهبود پیدا کند. فراموش نکنید که نحوه تعویض فیلتر یخچال و زمان آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با طریقه تعویض فیلتر یخچال و زمان مناسب آن به طور کامل آشنا کنیم.

تعمیر یخچال در منزل

طریقه تعویض فیلتر ساید

پیش از آنکه با نحوه تعویض فیلتر یخچال ساید آشنایی پیدا کنید، بهتر است بدانید که این فیلترها در دو نوع مورد استفاده قرار می گیرند. فیلترهای داخلی همانطور که از نامشان پیداست داخل یخچال در قسمت بالایی یا کنار جا میوه ای نصب می شوند. فیلترهای خارجی نیز بیرون از یخچال نصب می شوند. این فیلترها معمولا در قسمت پشت و یا محل ورودی آب یخچال قرار می گیرند.

توجه داشته باشید که تعویض فیلتر یخچال ساید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در صورتی که فیلتر یخچال های ساید به موقع تعویض نشوند ممکن است مشکلات متعددی رخ دهد که عبارتند از:

  • کاهش نیترات موجود در آب
  • عدم آنتی باکتریال نمودن آب
  • بو و یا طعم بد آب
  • خراب شدن آبسردکن و یخساز
  • رسوب گرفتن مسیر آب
  • تصفیه آب از اهمیت بالایی برخوردار است که در صورت تعویض به موقع فیلتر انجام می شود.

نکته قابل توجه این است که پیش از نحوه تعویض فیلتر یخچال باید با انواع فیلترهای مورد استفاده در یخچال های ساید آشنا شوید. این فیلترها شامل فیلتر نیترات، کلر و باکتری، معدنی و دارای طعم و رایحه می شوند.

زمان تعویض فیلتر یخچال

قبل از آشنایی با نحوه تعویض فیلتر یخچال بهتر است با زمان تعویض فیلتر آشنا شوید. به طور کلی فراموش نکنید که آب سالم نقش بسیار زیادی در حفظ سلامت انسان دارد. به همین دلیل است که امروزه فیلتراسیون آبسردکن و یخساز یخچال ها بسیار حائز اهمیت می باشد. فیلترهای مورد استفاده در یخچال ها پس از مدتی کیفیت خود را از دست می دهند و باید آن ها را تعویض نمود.

به طور کلی تولیدکنندگان یخچال و متخصصین در حوزه سلامت توصیه می کنند که فیلتر یخچال را هر 6 ماه یکبار تعویض نمایید. البته توجه داشته باشید که با توجه به میزان استفاده از آب و استاندارد یخچال ممکن است این فاصله زمانی متغیر باشد. با این وجود میانگین زمان مناسب برای تعویض فیلتر همان شش ماه یکبار می باشد. با این وجود برخی نشانه ها می توانند به شما یادآوری کنند که زمان تعویض فیلتر رسیده است. این نشانه ها شامل بو و یا طعم نامطبوع آب و همچنین کاهش فشار آب می شوند.

برای تعویض فیلتر یخچال حتما از بهترین تعمیرکار یخچال کمک بگیرید. شاید تعویض فیلتر به ظاهر کار ساده و راحتی باشد، اما انتخاب فیلتر نامناسب می تواند کیفیت آبسردکن را کاهش دهد. بنابراین بهتر است از تعمیرکاران متخصص و مجرب برای تعویض فیلتر کمک بگیرید.

تعمیر یخچال فریزر شبانه روزی

نحوه تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید

برای تعمیر یخچال ساید بای ساید حتما به نمایندگی آن مراجعه کنید. در این صورت می توانید از تعمیر اصولی یخچال مطمئن شوید. تعویض فیلتر یخچال ساید نیز از جمله تعمیراتی می باشد که بهتر است توسط نمایندگی انجام شود. به طور کلی نحوه تعویض فیلتر یخچال ساید به شرح زیر می باشد.

فیلتر داخلی

  • ابتدا باید ورودی شیر آب را ببندید.
  • سپس میزان آب باقیمانده در یخچال را به طور کامل تخلیه کنید.
  • در ادامه درب یخچال را باز بگذارید.
  • یک کلید روی محفظه فیلتر قرار دارد که کلید push است. آن را به سمت پایین فشار دهید.
  • فیلتر قدیمی را از جایگاه سما خارج نموده و فیلتر جدید را در جای آن قرار دهید.
  • درب محفظه را به سمت بالا برده و آن را ببندید.
  • برای باز نمودن شیر ورودی آب اقدام نمایید.
  • در نهایت نیز کلید reset را نگه داشته تا چراغ مخصوص تعویض فیلتر یخچال خاموش شود.

فیلتر بیرونی

  • در ابتدا باید شیر ورودی آب را بست.
  • سپس واشر قرمز را بگیرید و دو طرف لوله را بیرون بیاورید. در غیر اینصورت باید لوله را با استفاده از قیچی ببرید.
  • فیتینگ را داخل لوله قرار داده و محکم نمایید.
  • از سمت راست فیلتر، شیر آب را داخل لوله قرار دهید و آن را باز کنید تا آب کثیف از لوله خارج شود.
  • شیر آب را ببندید و مجدد این کار را از سمت چپ فیلتر نیز انجام دهید.
  • سپس دکمه reset را نگه دارید تا چراغ آن خاموش شود.

تعویض فیلتر یخچال ساید سامسونگ

تعمیر یخچال سامسونگ و نحوه تعویض فیلتر یخچال های سامسونگ باید کاملا اصولی و تخصصی انجام شوند. بنابراین هنگام تعویض فیلتر یخچال ساید سامسونگ حتما به چند نکته توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • فیلتر مناسب انتخاب نمایید. بهتر است فیلتر مشابه فیلتر اورجینال یخچال را انتخاب نمایید.
  • برای خرید فیلتر حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید که محصولات خود را با گارانتی ارائه می دهند. دکتر ساید به عنوان نمایندگی یخچال سامسونگ تمامی قطعات اورجینال این محصول را موجود دارد.
  • حتما قبل از تعویض فیلتر یخچال ساید، شیر ورودی آب را ببندید.

تعویض فیلتر یخچال دوو

برای تعمیر یخچال دوو و یا تعویض فیلتر یخچال های این برند، بهتر است از تعمیرکاران متخصص و حرفه ای در نمایندگی دوو کمک بگیرید. تعویض فیلتر یخچال دوو نیز مانند دیگر یخچال های به روز می باشد. با این وجود هنگام تعویض فیلتر باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشت. تهیه یک فیلتر مناسب، نصب درست و اصولی فیلتر و مهارت در جداسازی فیلتر قدیمی از مهم ترین مواردی می باشند که در تعویض فیلتر باید به آن ها توجه شود.

نحوه تعویض فیلتر یخچال شاید به ظاهر کار راحتی باشد، اما عدم مهارت در هر کدام از مراحل نصب و تعویض فیلتر می تواند منجر به خرابی یخچال و آسیب دیدگی آبسردکن و یخساز شود. به همین دلیل بهتر است حتما برای تعویض فیلتر از تعمیرکاران نمایندگی یخچال دوو کمک بگیرید. در این صورت می توانید از نصب اصولی فیلتر یخچال مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *