تماس با جنوب تهران

021-66554292

تماس با سراسر تهران

021-86110960

تماس با غرب تهران

021-46292165

تماس با مرکز تهران

021-66552791

تماس با شرق تهران

021-88283930

تماس با شمال تهران

021-88283930

دکتر ساید مجموعه تخصصی با در اختیار داشتن تکنسین های مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل است. چناچه هر یک از لوازم خانگی شما دچار مشکل شد و نیاز به تعمیر داشتید با پر کردن فرم یا تماس با شماره های زیر در کمتر از 2 ساعت بهترین تعمیرکار مجموعه به آدرس گفته شده مراجعه کرده و خدمات تعمیر در محل را آغاز می کند.

درخواست فوری تعمیرکار

نام و نام خانوادگی

شما نیز به دنبال علت خاموش شدن یخچال هستید؟ خرابی یخچال یکی از نگران کننده ترین دغدغه بانوان است. به همین دلیل تشخیص علت خاموش شدن یخچال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به طور کلی خراب شدن یخچال حتی برای مدت زمان کوتاه می تواند باعث از بین رفتن مواد غذایی شود و مشکلات متعددی را ایجاد نماید. به همین دلیل تشخیص و رفع دلیل خاموشی یخچال باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با مهم ترین دلایل خاموش شدن یخچال به طور کامل آشنا کنیم.

تعمیر یخچال در منزل

خاموش شدن ناگهانی یخچال

متاسفانه خاموش شدن ناگهانی یخچال یکی از اساسی ترین مشکلاتی می باشد که ممکن است بدون آمادگی در هر خانه ای رخ دهد. به طور کلی خرابی یخچال یکی از مهم ترین مشکلات مربوط به لوازم برقی می باشد که در سریع ترین زمان ممکن باید نسبت به رفع آن اقدام کرد. از طرفی دلایل مختلفی وجود دارند که منجر به بروز این مشکل می شوند. از مهم ترین دلایل خاموش شدن یخچال می توان به خرابی ترموستات، اختلال در برد یخچال، خرابی موتور، ایراد در سیم کشی و … اشاره داشت.

خاموش شدن موتور یخچال

خراب شدن و یا سوختن موتور یخچال نیز می تواند منجر به خاموش شدن ناگهانی یخچال شود. به طور کلی خاموش شدن موتور یخچال ارتباط مستقیم با اختلال در عملکرد یخچال دارد. زمانی که موتور بسوزد، یخچال به طور ناگهانی خاموش می شود. در این صورت برای راه اندازی مجدد یخچال باید هرچه سریع تر نسبت به تعویض موتور اقدام کرد. شاید برای شما این سوال ایجاد شود که چگونه متوجه سوختگی موتور شویم؟

بهتر است بدانید که سوختن موتور موجب می شود تا یخچال هیچ صدا و یا سرمایی را تولید نکند. بنابراین در صورت بروز این مشکل باید سریع تر با نمایندگی یخچال تماس بگیرید تا برای تشخیص دقیق تر و تعمیر یخچال به منزل شما مراجعه کنند. خاموش شدن نمایشگر یخچال نیز می تواند نشان دهنده سوختن و یا خرابی موتور باشد. بنابراین در صورتی که احساس کردید مواد غذایی در یخچال خنک نمی شوند و یا صدای موتور و فن به گوشتان نمی رسد، بهتر است سریع تر با بهترین تعمیرکار یخچال تماس بگیرید. این افراد می توانند به سرعت مشکل خاموشی یخچال را شناسایی کنند و آن را برطرف نمایند.

تعمیر یخچال فریزر شبانه روزی

خرابی ترموستات

خراب شدن ترموستات نیز می تواند علت خاموش شدن یخچال معرفی شود. به طور کلی این قطعه از عملکرد بسیار مهمی برخوردار است و به تنظیم دمای یخچال می پردازد. زمانی که این قطعه خراب شود، اطلاعات به درستی به موتور منتقل نمی شوند و ممکن است یخچال به صورت ناگهانی خاموش شود. بنابراین اگر خاموشی یخچال به دلیل خرابی ترموستات باشد، باید هرچه سریع تر نسبت به تعویض ترموستات اقدام نمود.

خرابی برد یخچال

خرابی برد یخچال و یا سوختن آن می تواند مهم ترین علت خاموش شدن یخچال شناخته شود. برد الکترونیکی از اصلی ترین قطعات یخچال است که اختلال در کارکرد آن می تواند کل سیستم عملکردی یخچال را دچار مشکل کند. به طور کلی این قطعه اطلاعات یخچال را ذخیره کرده و فرمان عملکردی دیگر قسمت های یخچال را صادر می کند. با توجه به این موضوع زمانی که برد خراب شده و یا می سوزد، یخچال توان کارکرد خود را از دست می دهد و خاموش می شود.

خاموش شدن یخچال سامسونگ

یکی از محبوب ترین برندهای تولیدکننده یخچال های خانگی، برند سامسونگ است. با این وجود نمی توان گفت که این یخچال ها هرگز دچار مشکل نمی شوند. یکی از مشکلات پیش روی یخچال های سامسونگ، خاموش شدن ناگهانی آن است. تشخیص به موقع علت خاموش شدن یخچال می تواند در تعمیر یخچال سامسونگ نقش بسیار موثری داشته باشد. به طور کلی از مهم ترین دلایل خاموش شدن یخچال های سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره نمود.

خرابی سوئیچ

یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی یخچال خرابی سوئیچ می باشد. به طور کلی روشن شدن چراغ داخل یخچال خبر از باز ماندن درب یخچال می دهد. زمانی که سوئیچ خراب شده باشد این چراغ روشن نمی شود. بنابراین ممکن است شما متوجه باز ماندن درب نشوید و پس از مدتی قطعات یخچال دچار آسیب دیدگی شوند.

خرابی سنسور یخ ساز

جالب است بدانید که خرابی سنسور یخ ساز نیز می تواند علت خاموش شدن یخچال سامسونگ شود. زمانی که سنسور یخ ساز دچار مشکل می شود، سنسورهای رطوبت، دما و دیسپنسر نیز دچار اختلال خواهند شد. به همین دلیل ممکن است عملکرد نامناسب آن ها باعث خاموشی یخچال شود.

خاموش شدن یخچال جنرال الکتریک

خاموش شدن یخچال جنرال الکتریک نیز ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. برای تعمیر یخچال جنرال الکتریک بهتر است از تعمیرکار کمک بگیرید. به طور کلی چند دلیل اصلی و کلیدی وجود دارند که می توانند رایج ترین دلایل خاموشی این یخچال شناخته شوند. این علت ها عبارتند از:

قطعی برق

زمانی که برق یخچال خاموش و یا قطع شده باشد، این مشکل بروز پیدا می کند. بنابراین در صورت مواجهه با این مشکل بهتر است در ابتدا جریان برق را بررسی نمایید و از اتصال صحیح آن مطمئن شوید.

بالا رفتن دما

دیگر علت خاموش شدن یخچال جنرال، افزایش دمای آن می باشد. به طور کلی زمانی که دمای یخچال افزایش پیدا می کند، یخچال جنرال به صورت خود به خود خاموش می شود.

مشکل قطعات اصلی

هنگامی که یک یا چند قطعه اصلی یخچال مانند موتور یا کمپرسور دچار خرابی شوند، یخچال به صورت ناگهانی خاموش می شود. بنابراین برای رفع این مشکل باید قطعه مورد نظر را تعمیر و یا تعویض کرد.

ایراد در تنظیمات

اختلال در تنظیمات نیز می تواند علت خاموش شدن یخچال جنرال باشد. در برخی مواقع ممکن است افراد به دلیل ناآگاهی تنظیمات یخچال را تغییر داده باشند. در این صورت برای رفع مشکل باید تنظیمات را به حالت اولیه بازگرداند.

مشکلات داخلی

بروز مشکل در عملکرد سیستم خنک کننده یخچال و یا تولید برفک زیاد نیز جزو علت های خاموشی یخچال هستند. در این صورت باید به منظور رفع مشکل یخچال، انسدادهای داخلی را به طور کامل برطرف نمود.

نکته: به طور کلی در صورت خاموش شدن ناگهانی یخچال بهتر است از متخصصین و تعمیرکاران مجرب برای رفع مشکل یخچال کمک بگیرید. دکتر ساید به عنوان مرکز تعمیرات یخچال با در اختیار داشتن بهترین تکنسین ها به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *