علت کار نکردن یخ ساز یکی از مسائل پر چالش است که احتمالا شما نیز با آن مواجه شده اید. یخ ساز از ویژگی های مهم و کاربردی یخچال های امروزی محسوب می شود. بسیاری از یخچال های بروز دارای یخ ساز هستند. این ابزار کاربردی در فصل تابستان بسیار مورد استفاده است؛ در این مطلب می خواهیم در مورد علت کار نکردن یخ ساز یخچال صحبت کنیم.

علت کار نکردن یخ ساز ساید

یکی از ویژگی ها و امکانات خوب یخچال ساید که می توان به آن اشاره نمود، یخ ساز آن است. اگر که یخچال شما دچار چنین مشکلی شد، برای اینکه لذت نوشیدن یک لیوان آب خنک را در فصل گرم تابستان از دست ندهید، بهتر است هر چه سریعتر در پی رفع خرابی و تعمیر یخچال ساید بای ساید خود برآیید. احتمال خرابی و ایجاد مشکل در این قسمت از دستگاه می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. یک علت کار نکردن یخ ساز ممکن است به خاطر تجمع رسوب یا یخ در فن یا لوله های سیستم خنک کننده و به دنبال آن مسدود شدن مسیر جریان هوای دستگاه باشد. همچنین این مشکل می تواند به علت نقص ایجاد شده در سیستم کنترل یا سنسورهای یخچال رخ دهد. اختلال در سیستم مایع خنک کننده یا کمپرسور نیز از دیگر دلایل خرابی یخ ساز یخچال ساید محسوب می شود.

در این مطلب قصد داریم در رابطه با دلایل خرابی یخ ساز یخچال صحبت کنیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دلایل خرابی یخساز یخچال

همانطوری که ذکر شد، دلایل متعددی می تواند سبب کارنکردن یخ ساز یخچال شود. در این بخش قصد داریم به شرح کامل علت کار نکردن یخ ساز یخچال بپردازیم.

1. فیلتر ورودی آب یخچال مسدود شده است

در صورت وجود فیلتر در پشت یخچال و مسدود شدن آن، ممکن است یخ ساز یخچال کار نکند. در چنین وضعیتی باید بررسی فیلتر به منظور پیدا کردن علت خرابی یخ ساز انجام شود. اگر که فیلتر مسدود یا خراب شده باشد، بایستی جهت خریداری و تعویض فیلتر جدید بسته به نوع یخچال اقدام نمود.

2. دکمه یخ ساز یخچال خاموش است

اگر یخچال یخ نسازد، در چنین شرایطی باید از روشن بودن دکمه یخ ساز آن اطمینان حاصل نمود.

3. لوله های انتقال آب یخچال دچار یخ زدگی شده است

یخ زدگی لوله های آب و یا وجود جسمی در لوله که مانع از انتقال آب به یخ ساز گردد، از دیگر علت های کار نکردن یخ ساز محسوب می شود. در این حالت، امکان آب کردن یخ لوله ها با ایجاد گرما از طریق سشوار و در نتیجه حرکت آب در مسیر لوله و رسیدن به یخ ساز وجود دارد.

4. شیر ورودی آب مسدود یا بسته شده است

عدم تامین آب برای یخ ساز به دلیل بسته بودن یا مسدود شدن شیر آب ورودی نیز می تواند سبب علت کار نکردن یخ ساز یخچال گردد. بنابراین با بررسی شیر ورودی آّب، اقدام به تعویض آن در صورت خرابی نمایید.

5. شیر برقی دستگاه خراب شده است

در صورت خراب شدن شیر برقی تامین کننده آب یخ ساز، ممکن است در ساخت یخ دستگاه اختلال ایجاد گردد. از این رو، بایستی جهت تعویض شیر برقی اقدام نمود. لازم به ذکر است که امکان تعمیر این قطعه وجود ندارد.

6. سرما و برودت فریزر کم شده است

اگر که فریزر از برودت کافی برخوردار نباشد، یخ ساز توانایی ساخت یخ را نخواهد داشت. در چنین شرایطی به بررسی دمای فریزر و مشکلات فنی دستگاه خود بپردازید. درجه فریزر بایستی ۱۸- درجه باشد.

7. اهرم فلزی یخ ساز خراب شده است

اهرم فلزی یخ ساز وظیفه انتقال یخ را به درون مخزن دستگاه دارد. در صورت خرابی اهرم، احتمال ایجاد مشکل در یخ ساز یخچال وجود دارد.

8. ترمودیسک یا سنسور قالب یخ ساز دچار خرابی شده است

ترمودیسک یخ ساز یک قطعه کوچک است که به عنوان کنترل کننده دما، مانع از افزایش دمای المنت شده و در صورت نیاز به اواپراتور هشدارهای لازم را خواهد داد. همچنین در صورت سرریز شدن آب از یخ ساز، احتمال خرابی این قطعه دور از انتظار نیست.

9. کیت الکترونیکی یخ ساز خراب شده است

خرابی موتور تایم یا کیت الکترونیکی یخ ساز می تواند سبب کار نکردن یخ ساز یخچال گردد. با روشن شدن موتور تایم، قطعات یخ توسط بازوهای یخ ساز از قالب به سطح منتقل خواهد شد.

10. قفل درب یخچال خراب شده است

خرابی قفل درب از دیگر علت کار نکردن یخ ساز یخچال محسوب می شود. در صورت بروز این مشکل، بسته نشدن درب و به دنبال آن ایجاد اختلال در عمل یخ سازی رخ می دهد. در چنین شرایطی بایستی هر چه سریع تر در جهت تعویض قفل درب اقدام نمود.

کار نکردن یخ ساز یخچال بوش

در صورتی که یخ ساز یخچال بوش شما دچار مشکل شده است، اصلا نگران نباشید. نمایندگی های مجاز تعمیر یخچال بوش جهت رفع ایراد کار نکردن یخ ساز، آماده ارائه خدمات مختلف به مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن و در محل مورد نظر خواهند بود. بررسی دقیق و عیب یابی دستگاه، تعمیر و تعویض قطعات در صورت خرابی با هزینه ای مناسب و همچنین حضور به موقع در محل از جمله اقدامات انجام شده توسط تعمیرکاران یخچال بوش می باشد.

علت کار نکردن یخ ساز سامسونگ

یکی از بهترین برندهای یخچال در بازار لوازم خانگی که می توان از آن نام برد، یخچال سامسونگ است. با اینکه در این برند احتمال خراب شدن یخ ساز خیلی کم است، ولی در برخی از موارد شاهد ایجاد مشکل در این قسمت دستگاه به دلایلی مانند خرابی اهرم فلزی، خرابی موتور یخ ساز، سنسور، کابل برق، شیر ورودی و … هستیم. با توجه به تخصصی بودن تعمیر یخچال سامسونگ و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تولید آن، از این رو بایستی تعمیر و عیب یابی آن توسط کارشناسان مجرب و کاربلد صورت گیرد.

علت کار نکردن یخ ساز دوو

یکی از متداول ترین ایراداتی که ممکن است برای یخچال دوو ایجاد شود، کار نکردن یخ ساز دستگاه است. دلایل مختلفی از جمله اختلال در تامین آب دستگاه، قفل بودن یخ ساز، نبود برودت کافی در بخش فریزر، خرابی میکروسوئیچ درب، خرابی فن فریزر و …  می تواند سبب بروز این مشکل گردد.

در صورت تجمع بیش از اندازه یخ در یخ ساز، احتمال خرابی قطعات داخلی و مسدود شدن لوله های دستگاه و به دنبال آن بروز اختلال در کارکرد یخ ساز وجود دارد. ایراد در مایع خنک کننده یا فن و کمپرسور نیز می تواند مانع از تنظیم دمای مناسب یا ایجاد یخ توسط یخ ساز گردد.

مشکل و خرابی درب های یخچال و عدم بسته شدن آن نیز سبب کار نکردن یخ ساز یخچال خواهد شد‌. همچنین در صورت عملکرد نادرست ترموستات یخچال و به دنبال آن عدم کنترل صحیح دما نیز می تواند در کارکرد یخ ساز اختلال ایجاد نماید. به منظور بررسی دقیق و عیب یابی و تعمیر یخچال دوو بایستی از خدمات شبانه روزی متخصصان آموزش دیده و حرفه ای در محل استفاده نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل دستگاه شما رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *