یخ زدن مواد غذایی در یخچال می تواند دلایل متعددی داشته باشد. شاید شما نیز با این مشکل مواجه شده باشید؛ اما چرا مواد غذایی در یخچال یخ می زند؟ راهکار برطرف کردن آن چیست؟ آیا این موضوع نشان دهنده خرابی یخچال است؟در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم. در این مقاله قصد داریم در مورد علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال صحبت کنیم و این مشکل را برطرف نماییم.

علت یخ زدن میوه در یخچال

یخچال به عنوان یکی از لوازم خانگی پرکاربرد و ضروری در منزل محسوب می شود که همواره نحوه کارکرد صحیح آن در خنک و تازه نگه داشتن نوشیدنی ها، میوه ها و هر نوع مواد غذایی دیگر بسیار اهمیت دارد. یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای یخچال شما پیش آید، بیش از حد سرد شدن فضای داخل آن و در نتیجه یخ زدن مواد غذایی می باشد. البته دلایل مختلفی می تواند در بروز این مسئله نقش داشته باشد که در این مقاله قصد داریم به بررسی علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال جهت رفع این مشکل بپردازیم.

تعمیر یخچال فریزر شبانه روزی

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مواد غذایی درون یخچال تان از قبیل سبزی ها، بطری های آب و میوه ها یخ بزند. در ادامه مقاله دلایلی از قبیل تنظیم نبودن درجه یخچال، کثیفی کویل های کندانسور، معیوب بودن ترموستات یخچال، خرابی برد الکترونیکی دستگاه و … را که سبب ایجاد مشکل یخ زدن مواد غذایی در یخچال می شود را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. دمای یخچال تنظیم نیست

یک علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال که می توان به آن اشاره نمود، کاهش قابل توجه دمای دستگاه است. در چنین شرایطی باید دما را بین ۶-۳ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. تنظیم دمای یخچال فریزر در برطرف کردن این مشکل می تواند بسیار اثر گذار باشد.

2. مواد غذایی را در برابر فن داخلی یخچال قرار ندهید

در خیلی از یخچال فریزرها، یک فن در بخش فریزر وجود دارد که وظیفه هدایت هوای سرد را به داخل یخچال دارد. از این رو بایستی تا جای ممکن از گذاشتن غذاهای حساس به دما در برابر فن ها اجتناب کنید.

3. کویل های کندانسور کثیف است

یک علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال می تواند کثیف بودن کندانسور دستگاه باشد. در صورت کثیفی کندانسور، یخچال با شدت و فشار زیادی کار می کند و در نتیجه برای رسیدن به دمای مورد نظر، توان بالایی را صرف خواهد کرد.

4. ترموستات یخچال خراب است

کنترل دمای یخچال توسط ترموستات انجام می گیرد. بنابراین، خرابی ترموستات نیز یک علت دیگر یخ زدن مواد غذایی در یخچال محسوب می شود.

5. ترمیستور یخچال معیوب است

ترمیستور مانند یک سنسور، دمای هوای یخچال را کنترل کرده و سپس دمای اندازه گیری شده را به برد کنترل می فرستد تا مقدار ولتاژ فن اواپراتور و کمپرسور تعیین شود. خرابی ترمیستور و به دنبال آن کار کردن زیاد کمپرسور و اواپراتور، سبب بیش از حد سرد شدن یخچال و یخ زدن مواد غذایی خواهد شد.

6. وجود عیب در برد الکترونیکی دستگاه

اگر که در برد الکترونیکی یخچال مشکلی ایجاد شود، امکان ارسال فرمان جهت روشن شدن هیتر، برای یخ زدایی و یا خاموشی کمپرسور وجود ندارد. همین مسئله نیز سبب یخ زدن مواد غذایی در یخچال می شود.

تعمیر یخچال در منزل

7. دریچه دمپر باز مانده است

خرابی یا باز ماندن دریچه دمپر، یکی دیگر از علت های یخ زدن مواد غذایی در یخچال به شمار می رود. تولید سرما در یخچال بر عهده کمپرسور و موتور دستگاه می باشد. همچنین سرمای ایجاد شده به وسیله این قطعات، به کمک دریچه ای به نام دمپر به درون یخچال منتقل می شود. در نتیجه خرابی دمپر سبب ورود حجم بالایی از سرما به درون یخچال شده و این امر سبب یخ زدگی مواد غذایی خواهد شد.

8. لاستیک درب یخچال پاره یا خراب شده است

عایق بندی فضای داخل یخچال، از وظایف مهم لاستیک اطراف درب دستگاه به شمار می رود و در نتیجه مانع از تبادل دمای محیط داخل و خارج یخچال می گردد. سوراخ شون، پارگی و یا پوسیدگی لاستیک سبب از بین رفتن خواص ارتجاعی آن شده و در پی آن عایق بندی به خوبی صورت نمی گیرد. بنابراین، احتمال یخ زدن مواد غذایی در یخچال وجود دارد.

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال دوو

یخچال دوو نیز مانند سایر یخچال ها دارای قطعاتی است که در صورت بروز مشکل برای هر کدام، احتمال یخ زدن مواد غذایی در آن وجود دارد. دلایل زیادی همچون عدم چرخش هوا در یخچال، معیوب شدن لاستیک درب دستگاه، خرابی برد الکترونیکی و ترموستات یخچال، کارکرد مداوم کمپرسور، خرابی سنسور دمای دستگاه و …. می تواند سبب یخ زدن مواد غذایی در یخچال گردد. اگر که یخچال دوو شما با چنین مشکلی روبرو شد، بهتر است برای پیشگیری از خراب شدن مواد غذایی موجود در آن، در سریعترین زمان ممکن به دنبال رفع آن باشید. مراکز مجاز تعمیر یخچال دوو آماده ارائه کلیه خدمات مربوط به عیب یابی و بررسی دقیق دستگاه تان با حضور در محل مورد نظر هستند.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال سامسونگ

یخ زدن مواد غذایی درون یخچال می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. به منظور رفع این مشکل بایستی به بررسی کلیه پارامترهای مربوط به دمای دستگاه پرداخته شود. در چنین شرایطی توصیه می گردد که به سراغ کنترل دمای دستگاه، قبل از هر گونه اقدامی جهت تعمیر آن بروید، چرا که یکی از مهمترین مولفه های یخ زدن مواد غذایی در یخچال سامسونگ، تنظیم نبودن درجه آن است.

با توجه حساس بودن قطعات یخچال، بهتر است در هنگام خراب شدن دستگاه، هرگز خودتان در پی تعمیر آن نباشید، بلکه از متخصصان و تکنسین های مجرب و آموزش دیده در زمینه تعمیر یخچال سامسونگ کمک بگیرید و با خیالی آسوده کار را به آنها بسپارید. دکتر ساید، سال ها با سابقه ای درخشان در حوزه تعمیر انواع برندهای یخچال ایرانی و خارجی توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال بوش

کنترل و تنظیم دمای یخچال بوش در هر فصلی می تواند سبب بهینه سازی مصرف انرژی گردد. اگر که درجه یخچال خود را در بازه استاندارد تنظیم کرده اید، اما باز هم با یخ زدن مواد غذایی مواجه می شوید و به کمک یک تکنسین مجرب برای تعمیر یخچال بوش نیاز دارید، بهتر است به سراغ مراکز معتبر بروید تا ایراد دستگاه شما را در کوتاه ترین زمان ممکن و با اعزام کارشناسان کاربلد رفع کنند. لازم به ذکر است که نمایندگی دکتر ساید در صورت نیاز به تعویض قطعات و تجهیزات معیوب یخچال تان، از بهترین کیفیت و برندها  استفاده خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *