لوازم برقی به ویژه یخچال های فریزر از حساسیت بالایی برخوردار هستند و اگر تنظیمات آنها به درستی صورت نگیرد، مشکلات بسیاری برای آنها به وجود خواهد آمد. یکی از این تنظیمات، تنظیم دمای یخچال فریزر است. دمای یخچال فریزر باید با دمای محیط مطابقت داشته باشد. این بدان معنا است که دمای آن باید در فصول سرد و گرم متفاوت باشد.

تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک

تنظیم دمای یخچال فریزر جنرال الکتریک بسته به مدل آن متفاوت است. دمای برخی از این یخچال ها به صورت دیجیتال و برخی دیگر به صورت چرخان (ترموستاتی ) تنظیم می شوند. در یخچال های ساید بای ساید جنرال الکتریک، بر روی صفحه نمایشگر گزینه ای برای تنظیم دما تعبیه شده که کار را آسان کرده است. با توجه به مطالب ذکر شده برای مدل های مختلف یخچال فریزر جنرال الکتریک شیوه تنظیم دما به شرح زیر است:

ساید بای ساید:

بر روی یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک دکمه ای به نام Colder (سرد کردن) و   Warmer(گرم کردن)  وجود دارد. با استفاده از این دکمه ها می توان تنظیمات دما را اعمال کرد. تنظیمات یخچال و فریزر مشابه یکدیگر و با استفاده از این دکمه ها صورت می گیرد.

مدل فرنچ:

تنظیم دمای یخچال فریزر جنرال الکتریک فرنچ از طریق دکمه Freezer انجام می شود. با فشار دادن این دکمه می توان فریزر را بر روی دمای مورد نظر تنظیم کرد. علاوه بر این با استفاده از دکمه Fridge می توان دمای یخچال را تنظیم کرد. تنظیمات اعمال شده توسط این دکمه به صورت تدریجی انجام می شود. به طور مثال صفحه نمایشگر برای مدتی دمای قبلی را نشان می دهد سپس به دمای مورد نظر می رسد. به منظور سرما سازی سریع کافیست به مدت 3 ثانیه دکمه Fridge ثابت نگه داشته شود. در این صورت عبارت tC به نمایش درمی آید. برای غیر فعال کردن آن نیز کافیست مجددا 3 ثانیه گزینه مذکور نگه داشته شود. برای افزایش یا کاهش سریع دمای فریز نیز می توان دکمه Freeze را به مدت 3 ثانیه نگه داشت تا گزینه ی tF فعال شود. در نهایت باید دقت داشت که بهترین دما برای فریزر فرنچ  ۱۷- و برای یخچال آن ۳+ درجه سانتیگراد است.

جنرال قدیمی:

در این مدل از یخچال جنرال الکتریک تنظیمات به وسیله ی ترموستات انجام می شود. برای تنظیم دمای این یخچال کافیست اهرم مخصوص دما جابجا شود. برای فعال کردن حداکثر توان یخچال، اهرم باید بین 5 یا 9 قرار گیرد. عدد 1 تا 5 بیانگر فعالیت متوسط یخچال است.

در این قسمت توضیح مختصری در مورد روش تنظیم دمای یخچال فریزر جنرال الکتریک ارائه شد. اگر شما متوجه شدید که دمای یخچال شما با دمای تنظیم شده متفاوت است (سرد تر یا گرم تر است) بهتر است به نمایندگی یخچال جنرال الکتریک مراجعه کنید. بدون شک نیروهای متخصص فعال در این مرکز در کمترین زمان مشکلات یخچال شما را برطرف می کنند.

تعمیر یخچال در منزل

نحوه تنظیم درجه یخچال وایت هاوس

تنظیم دمای یخچال فریزر بسته به مدل آن متفاوت است. پس اولین و بهترین راه برای اعمال تنظیمات، مطالعه دفترچه راهنما است. با این وجود قبل از اعمال تنظیمات لازم است بدانید که دمای یخچال باید با تغییر فصل تغییر کند. در جدول زیر دماهای مناسب فصول مختلف ارائه شده است. لازم است به این نکته دقت کنید، عدم تنظیم دما یا گرم و سرد شدن بیش از اندازه یخچال وایت هاوس نشان دهنده بروز مشکلات جدی است. به همین دلیل قبل از تغییر دمای یخچال و هر گونه اقدام خودسرانه ای بهتر است تعمیر یخچال وایت هاوس را به متخصصان این حوزه بسپارید.

 درجه استاندارددرجه در تابستاندرجه در زمستان
فریزر دیجیتال18-18- الی 20-16- الی 19-
یخچال دیجیتال73 الی 44 الی 5
فریزر ترموستات18-20-16-
یخچال ترموستات24 الی 52 الی 3

 

  • اگر تنظیم دما در یخچال به صورت افقی است باید تعداد خطوط را در نظر بگیرید. اگر تعداد خط ها کم باشد یخچال گرم و اگر زیاد باشد یخچال سرد است.
  • در خصوص تنظیم دما به صورت دیجیتال نیز کافیست با استفاده از دکمه تنظیم دما صفحه نمایشگر و مطابق با جدول فوق، دما تنظیم شود.
  • برای یخچال های قدیمی وایت هاوس که ترموستاتی هستند نیز می توان عقربه را بر روی عدد مورد نظر قرار داد.

تنظیم دمای یخچال فریزر مابه

تنظیم دمای یخچال فریزر مابه نیز مانند سایر یخچال های فریزر به مدل آن بستگی دارد. اگر یخچال فریزر قدیمی باشد تنظیم دمای آن با کمک عقربه ای که در داخل آن تعبیه شده است، صورت می گیرد. در واقع دما به صورت ترموستاتی تنظیم می شود. در نقطه مقابل در مدل های جدید تنظیمات دما به صورت دیجیتالی و با استفاده از دکمه  up و down انجام می شود. باید دقت داشت برای تنظیم دمای یخچال تغییرات بر روی کابین Fridge و برای تنظیم دمای فریزر تغییرات بر روی کابین Freezer اعمال شود. بهترین دما برای یخچال مابه در ایام تابستان مثبت 4 و برای فریزر منفی 19 است.  در زمستان دمای یخچال باید بر روی مثبت 3 و فریزر منفی 16 تنظیم شود.  لازم به ذکر است دما با فاصله ی زمانی یک ساعته به دمای مورد نظر ما می رسد پس نباید عجله کرد.

در برخی از مواقع علی رغم تنظیم درجه یخچال فریزر مابه شاهد آب شدن یخ مواد غذایی یا گرم شدن آب دیسپنسر هستیم. در این صورت بهتر است به جای تغییر مداوم دما، از خدمات تخصصی تعمیر یخچال مابه استفاده کنید.

تعمیر یخچال فریزر شبانه روزی

تنظیم دمای یخچال وستینگهاوس

قبل از انجام تنظیم دمای یخچال فریزر وستینگهاوس باید مدل آن مورد بررسی قرار گیرد. تنظیم دما در مدل های قدیمی به وسیله ترموستات صورت می گیرد. پس برای اعمال دمای مورد نظر کافیست عقربه را جابجا کرد. هرچه عقربه بر روی اعداد بالاتری قرار گیرد، دمای یخچال بالاتر می رود. در مدل دیجیتال نیز با استفاده از دکمه های MIN و MAX می توان تنظیمات مورد نظر را اعمال کرد. برای انجماد سریع می توان از دکمه Quick freeze استفاده کرد. همچنین تنظیمات یخچال با استفاده از دکمه refrigerator انجام می شود.

اگر تنظیم درجه یخچال فریزر وستینگهاوس به درستی صورت نگرفت یا برای انجماد مواد غذایی مشکلی به وجود آمد؛ بهتر است به نمایندگی یخچال وستینگهاوس مراجعه کنید. دقت کنید تعمیرات یخچال وستینگهاوس امری کاملا تخصصی است که تنها نمایندگان رسمی این برند از پس آن بر می آیند.

تنظیم دمای یخچال فریزر فریجیدر

تنظیم دمای یخچال فریزر فریجیدر یکی از مشکلات متداول بسیاری از افراد است. برای اعمال تنظیمات مورد نظر خود کافیست بسته به مدل یخچال مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

  • در مدل های معمولی یخچال فریجیدر کلیدی برای تنظیم دما تعبیه شده است. کافیست آن کلید را پیدا کنید و دمای یخچال را تنظیم کنید. توصیه می شود دما بر روی عدد 3 تنظیم شود.
  • برای تنظیم دما در یخچال هایی که کنترل کننده دما در جلوی یخچال قرار دارد، ابتدا باید قفل تغییر دما را باز کرد. بدین منظور کافیست دکمه Unlock را به مدت 3 ثانیه نگه دارید. بعد از 3 ثانیه بر روی صفحه نمایش تصویر یک قفل باز شده به نمایش در می آید. برای اعمال تغییرات دما باید از دکمه Cooling temperature یا Refrigerator temperature استفاده کنید. برای یخ زدن سریع نیز می توانید از دکمه Jet Freezing استفاده کنید. بهترین دما برای یخچال در فصل تابستان 5 و در زمستان 3 درجه سانتیگراد است. این دما برای فریزر در تابستان منفی 20 و در زمستان منفی 16 است.

تنظیم درجه یخچال فریزر فریجیدر اگر به خوبی صورت گیرد نباید مواد غذایی دچار فساد یا عدم یخ زدگی شوند. اگر مشکلاتی از این قبیل مشاهده شد بهتر است مراجعه به نمایندگی یخچال فریجیدر در اولویت هر امری قرار گیرد.

تنظیم دمای یخچال پروفایل

تنظیم دمای یخچال فریزر پروفایل به صورت دستی و دیجیتال امکان پذیر است. در یخچال های معمولی تنظیمات به صورت دستی صورت می گیرد. برای اعمال این تنظیمات کافیست در یخچال را باز کنید تا بتوانید کلید تنظیم دما را مشاهده کنید. این کلید به دو صورت چرخشی یا افقی است. در چرخشی، با پیچاندن دکمه می توانید دمای مورد نظر خود را اعمال کنید. اما در افقی باید دکمه به سمت راست و چپ حرکت کند. بدین منظور برای سرد شدن دکمه را  به سمت Colder و برای گرم شدن در جهت مخالف حرکت دهید. بهترین دما برای این یخچال ها، دمای 3 درجه سانتیگراد است. باید خاطر نشان کرد با تنظیم دمای یخچال، دمای فریزر نیز متناسب با آن تنظیم می شود.

تنظیم درجه یخچال فریزر پروفایل دیجیتالی از طریق صفحه نمایش صورت می گیرد. در همین راستا ابتدا باید قفل یخچال را باز سپس با استفاده از دکمه Cooling temperature دمای منتخب خود را اعمال کنید. باید دقت داشت در برخی از مدل های این یخچال، امکان تنظیم دما برای هر کابین به صورت جداگانه نیز وجود دارد.

گاهی بعد از تنظیم دمای یخچال پروفایل، دما دچار نوسان می شود یا مواد غذایی یخ نمی زنند. مشکلاتی از این قبیل بیانگر بروز مشکل در فن، کندانسور و سایر بخش های یخچال است. در این صورت بیش از هر چیز باید بر روی تعمیر یخچال پروفایل تمرکز کرد. تعمیر یخچال پروفایل، امری تخصصی است که نباید آن را به هر کسی سپرد.