تماس با جنوب تهران

021-66554292

تماس با سراسر تهران

021-86110960

تماس با غرب تهران

021-46292165

تماس با مرکز تهران

021-66552791

تماس با شرق تهران

021-88283930

تماس با شمال تهران

021-88283930

دکتر ساید مجموعه تخصصی با در اختیار داشتن تکنسین های مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل است. چناچه هر یک از لوازم خانگی شما دچار مشکل شد و نیاز به تعمیر داشتید با پر کردن فرم یا تماس با شماره های زیر در کمتر از 2 ساعت بهترین تعمیرکار مجموعه به آدرس گفته شده مراجعه کرده و خدمات تعمیر در محل را آغاز می کند.

درخواست فوری تعمیرکار

نام و نام خانوادگی

ارور یخچال پروفایل بی خبر از راه می رسد. پس قبل از آن که هر کدام از 11 خطای یخچال پروفایل در نمایشگر یخچال ظاهر شود، بهتر است با نشانه ها و روش های رفع این خطاها کاملا آشنا شوید.

آشنایی با انواع ارور یخچال پروفایل برای کسانی که این برند یخچال را دارند مهم است . لذا قصد داریم در مورد ارورهای مختلف و ایرادات احتمالی صحبت کنیم. هر کدام از این خطاها حاکی از وجود مشکل در قسمتی از یخچال است که در هر بخش به توضیح آن خواهیم پرداخت.

انواع خطاهای رایج در یخچال پروفایل

نمایش ارورها از طریق صفحه نمایشگر یخچال می تواند فرایند تعمیر یخچال پروفایل را تسریع ببخشد. آشنایی با انواع خطاها به شما کمک می کند تا مشکل به وجود آمده را سریع تر تشخیص دهید. البته برخی از ارورها لازم است که توسط تعمیرکار حرفه ای رفع شود چرا که نیازمند تخصص و تجربه بالا می باشد. در ادامه به معرفی برخی از خطاهای یحچال پروفایل می پردازیم:

تعمیر یخچال در منزل

ارور E01 یخچال فریزر پروفایل

این خطا وقتی نشان داده می‌شود که دمای فریزر یخچال به شدت بالا برود. علت ایجاد این مشکل می‌تواند ایراد در سنسور دمای محفظه یخچال و فریزر باشد که افزایش دما را به موقع نشان ندهد.

ارور E0 یخچال ساید بای ساید پروفایل

این خطا نشاندهنده وجود عیب در سنسور دمای محفظه است.

ارور E03 یخچال پروفایل

هنگامی که نمایشگر یخچال این کد خطا را نشان دهد، خبر از خرابی سنسور دمای کنترل درجه حرارت می‎دهد.

ارور یخچال پروفایل

ارور F1یخچال پروفایل

نمایش ارور یخچال پروفایل با کد خطای F1 به دلیل سرمایش ضعیف دستگاه میباشد.

ارور F2 فریزر و ساید بای ساید پروفایل

این خطا به دلیل ایراد در سنسور محیط فریزر ایجاد می‌شود. هنگام خرابی این سنسور بهتر است مقدار اهم آن بررسی و کنترل شود. دلیل دیگر نمایش این ارور می‌تواند خرابی مدار برد الکترونیکی دستگاه باشد.

ارور F3 یخچال فریزر پروفایل

این خطا مشابه خطای F2 بوده؛ با این تفاوت که ارور F3 مربوط به خرابی سنسور محیط یخچال است. ضمن بررسی و کنترل مقدار اهم، بهتر است یخچال را از برق کشیده و با بهترین تعمیرکار یخچال در تهران تماس بگیرید.

ارور F4 یخچال ساید پروفایل

خطای این کد به سنسور اپراتور یخچال مربوط می‌شود که باید مقدار مقاومت سنسور اوپراتور بررسی شود. تعویض سنسور اوپراتور مسئله مهمی است که حتما باید توسط یک تکنسین مجرب انجام شود.

ارور F5 یخچال فریزر پروفایل

هنگامی که سنسور اوپراتور فریزر دچار مشکل شود، ارور یخچال پروفایل از نوع F5 خواهد بود. در این مواقع لازم است تعمیرکار مقدار مقاومت سنسور اوپراتور یخچال را چک کند. هنگام رخ دادن این خطا ممکن است برد الکترونیکی یخچال هم دچار مشکل شود. لذا خطای F5 یک خطای مهم و حیاتی است در این شرایط بهتر است تا با نمایندگی یخچال پروفایل تماس بگیرید.

ارورF7 یخچال پروفایل

این ارور هم به دلیل خراب بودن سنسور محیط به وجود میآید. یخچال را به مدت چند ساعت خاموش کنید. بعد از آن اگر ارور برطرف نشد، باید برد و مقاومت یخچال تعویض شود؛ البته توسط نمایندگی تعمیرات لوازم الکتریکی.

ارور F8 فریزر پروفایل

هنگامی که فن یخچال دچار مشکل بشود، ارور یخچال پروفایل از نوع F8 خواهد بود. در مواقعی مانند سوختگی فن یخچال، آسیبدیدگی یا از کار افتادن آن، این ارور بر روی صفحه نمایشگر یخچال مشاهده میشود. پس از بررسی فن، در صورت آسیب شدید و تعمیر نشدن آن، باید توسط کارشناس مربوطه تعویض شود.

ارورF9 یخچال فریزر

این ارور مربوط به هیتر المنت فریزر میباشد که با یک تعویض ساده، مشکل یخچال برطرف خواهد شد و جای نگرانی ندارد.

ارور F7 یخچال پروفایل

ارور hrs در یخچال پروفایل

یخچال پروفایل ساید بای ساید و همچنین یخچال فریزر آن دارای برد الکترونیکی برای فرماندهی قطعات میباشد. این برد ممکن است با مرور زمان و به دلیل مستهلک شدن یا نوسانات برقی، دچار آسیب شده که به دنبال آن خطای hrs نمایان میشود. این ارور یخچال پروفایل همراه با چشمک زدن کلمه hrs بر روی نمایشگر و یا صدای غیرعادی مانند تیک تیک کردن از پشت یخچال است.

ارور hrs یخچال پروفایل و ساید بای ساید پروفایل گاهی به دلیل سوختن یا خرابی فن اپراتور فریزر و همچنین فن کندانسور هم است؛ که به وسیله برد پاور فرماندهی میشوند. این مشکل با جریان کشی بیش از حد برد که با صدای نامتعارفی نیز همراه است، باعث سوختن برد می شود.

تعمیر یخچال فریزر شبانه روزی

علل و عوارض شایع خرابی یخچال فریزر پروفایل

به جز خطاهایی که در بالا مطرح شد، ممکن است ایرادات دیگری در یخچال فریز پروفایل شما به وجود بیاید که به برخی از آنان اشاره میکنیم.
• گاهی ممکن است عملکرد خنک‌کنندگی یخچال کند بوده و یا اصلا کار نکند. این مورد میتواند ناشی از کویل کندانسور کثیف باشد.
• مواد غذایی داخل یخچال یا فریزر ممکن است تازگی خود را به دلیل کار نکردن کمپرسور دستگاه از دست بدهند. این مشکل به دلیل عدم کارکرد اینورتر به وجود میآید.
• در صورت خرابی حسگرهای ترمیستور، دادههای نادرست دما به صفحه کنترل الکترونیکی گزارش شده و در نهایت منجر به اخلال در عملکرد یخچال میشود.
• اگر سوئیچ چراغ یخچال خراب شود، ممکن است دستگاه اشتباه فکر کند که در یخچال باز است. در این حالت ممکن است حالت محافظ خطی ایجاد شده و باعث گرم شدن محفظه یخچال شود.

سخن پایانی

یخچال پروفایل Profile جزو مطرح‌ترین یخچال‌های شرکت آمریکایی جنرال الکتریک است. به دلیل اینکه این یخچال طرفداران زیادی دارد، موضوع ارور یخچال پروفایل و سرویس و تعمیر آن هم متداول‌ترین مسئله برای دارندگان این یخچال می‌باشد. هنگامی که یخچال شما دچار یکی از ایراداتی شد که در این مقاله مطرح کردیم، یا یکی از انواع کد خطا را نمایش داد، بهتر است یخچال را سریع از برق بکشید و نسبت به تعمیر یخچال پروفایل اقدام نمایید. توصیه می‌شود اقدام انفرادی انجام نداده و تعویض یا تعمیر قطعات الکترونیکی یخچال پروفایل را به تکنسین مجرب بسپارید. نمایندگی یخچال ساید بای ساید پروفایل در تهران جهت رفع این ارورها به شما کمک فراوانی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *