تماس با جنوب تهران

021-66554292

تماس با سراسر تهران

021-86110960

تماس با غرب تهران

021-46292165

تماس با مرکز تهران

021-66552791

تماس با شرق تهران

021-88283930

تماس با شمال تهران

021-88283930

دکتر ساید مجموعه تخصصی با در اختیار داشتن تکنسین های مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل است. چناچه هر یک از لوازم خانگی شما دچار مشکل شد و نیاز به تعمیر داشتید با پر کردن فرم یا تماس با شماره های زیر در کمتر از 2 ساعت بهترین تعمیرکار مجموعه به آدرس گفته شده مراجعه کرده و خدمات تعمیر در محل را آغاز می کند.

درخواست فوری تعمیرکار

نام و نام خانوادگی

ارور یخچال فریجیدر مانند سایر دستگاه‌ها گاهی می‌تواند دردسر زیادی با خود به همراه داشته باشد. اگر می­خواهید بدانید کدام بخش از یخچال شما باعث فعال شدن چراغ ارور نمایشگر یخچال فریجیدر شده است، با این مقاله از دکتر ساید همراه باشید.

یخچال فریزر فریجیدر همانند سایر یخچال​های پیشرفته، برای ارتباط بهتر مصرف​کننده و آگاهی از مشکل در عملکرد هر قطعه، پنل هوشمند طراحی کرده که می​توان به تنظیمات هر قسمت دسترسی داشت. ارورهایی که به صورت حروف انگلیسی یا عدد بر روی صفحه نمایشگر یخچال فریزر فریجیدر و همین طور یخچال ساید بای ساید فریجیدر ظاهر می​شوند، انواع ارورهای مختلف در صورت بروز اشکال در هر یک از قطعات الکتریکی دستگاه را اخطار می​دهند.

در این مقاله، ما خطاهای رایج یخچال فریزر فریجیدر را آوردهایم تا با کمک آن راحتتر اقدام به جلوگیری از آسیب بیشتر یخچال نمایید. آشنایی با ارور یخچال فریجیدر فرایند تعمیر یخچال را تسریع می بخشد. از این رو مجموعه دکتر ساید به عنوان نمایندگی یخچال فریجیدر در تهران مهمترین ارورهایی که در نمایشگر یخچال فریجیدر ممکن است با آن مواجه شوید را در این مقاله جمع آوری نموده است. برای رفع ارور های یخچال ساید فریجیدر می توانید از توصیه های عنوان شده بهره مند شوید و یا با تلفن 02188283930 تماس بگیرید تا کارشناسان متخصص ما شما را راهنمایی نمایند.

تعمیر یخچال فریزر شبانه روزی
ارور h1 یخچال فریجیدر

ارور SY EF یا 5Y EF یخچال فریزر فریجیدر

این ارور یخچال فریجیدر بیانگر وجود مشکلی جدی در فن اوپراتور یخچال میباشد. تشخیص دقیق اینکه مشکل ایجاد شده در فن است یا اوپراتور یخچال، بر عهده تکنسین مجرب تعمیر یخچال فریجیدر است. ایجاد این ارور بر سرمای داخل یخچال تاثیر میگذارد؛ زیرا این فن اپراتور یخچال است که سرما را داخل دستگاه به گردش درمی آورد.

اروری با نام EF نیز به وجود مشکل در فن اوپراتور یخچال اشاره میکند. ممکن است فن به طور کل کار نکرده یا به صورت خشک کار کند و موجب تولید صدا شود.

ارور DF در یخچال فریجیدر

اگر چرخه دیفراست یا همان یخ زدایی در یخچال به درستی انجام نشود، ارور یخچال فریجیدر با کد خطای DF روی نمایشگر نشان داده میشود. این ارور منجر به گرم شدن یخچال میشود ممکن است یکی از قطعات سیستم دیفراست مانند المنت، ترمودیسک، ترموفیوز، و یا سنسور دچار مشکل شده باشند.

ارور SH فریزر و ساید بای ساید فریجیدر

این ارور بیانگر وجود مشکل در سنسور یخچال است. که به دو صورت میباشد. اگر ارور SH در قسمت دیسپلی یخچال نشان داده شود، یعنی سنسور یخچال مشکل دارد. اما اگر در قسمت دیسپلی فریزر نشان داده شود، خبر از وجود مشکل در سنسور فریزر میدهد.

ارورهای رایج در یخچال فریزر فریجیدر

ارور SY CF یا 5y CF

یکی دیگر از ارور یخچال فریجیدر خطای 5y CF بوده که بیانگر وجود مشکل ارتباطی بین برد الکتریکی اصلی، قطعات اصلی و به ویژه دیسپلی یخچال میباشد. این ارور جزو ارورهای خیلی مهم و حساس است. زیرا میتواند به برد آسیب زده و برد الکتریکی اصلی یخچال را بسوزاند. لذا بهتر است سریعا مشکل را به تکنسین نمایندگی یخچال فریجیدر اطلاع دهید.

ارور OP در یخچال فریجیدر

هنگامی که سنسور یخچال باز باشد، ارور یخچال فریجیدر با کد خطای OP نمایش داده میشود. یعنی سنسور یخچال از سوکت خود خارج شده است. برای رفع این مشکل بهتر است سیمکشی بین رزیستور (سنسور دما) و صفحه نمایشکر چک شود. در صورتی که مشکل از اتصالات نبود، لازم است رزیستور تعویض شود.

این کد در واقع خطا نبوده و زمانی که بر روی نمایشگر نشان داده می​شود، یعنی حالت تعطیلات فعال شده است. در این شرایط یخچال سرما سازی خاصی انجام نمی​دهد. این کد همان حالت دمو مود (Demo Mode) یخچال ساید بای ساید فریجیدر است که با نگه داشتن همزمان دکمه​ های فلش بالا و پایین به مدت 5 دقیقه می​توانید این حالت را تنظیم کنید.

نمایندگی یخچال ساید بای ساید

ارور Sy CE یخچال فریجیدر

این کد خطا اشاره به ولتاژ بالای برق ورودی یخچال دارد. ممکن است مقاومت یا خازنهای برد الکترونیکی ایراد داشته و توانایی کم کردن ولتاژ برق را نداشته باشند. برای جلوگیری و حل این ارور یخچال فریجیدر، از محافظ برق مطمئن استفاده کرده و از سالم بودن برد الکترونیکی توسط کارشناس مربوطه اطمینان حاصل کنید.

ارور op یخچال فریجیدر

تعمیر یخچال فریجیدر

کدهای خطایی که مربوط به ارور یخچال فریجیدر گفته شد، بعضا اشاره به مواردی داشت که قابل رفع بوده و در واقع خطایی به آن صورت اتفاق نیفتاده است. اما ارورهای مربوط به قطعات الکترونیکی داخل سیستم یخچال، مخصوصا برد اصلی آن، نیاز به بررسی، تعمیر یا تعویض توسط تیم تعمیر مجرب دارد. بهتر است قبل از به وجود آمدن ارور، با قراردادن یخچال در مکانی با دمای مناسب، محل صاف و بدون شیب، و استفاده از محافظ برق، جلوی ایجاد این چنین مشکلاتی را بگیریم.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد به طور ساده و روان ارور یخچال فریجیدر و خطاهای رایج آن برای شما شرح داده شود. البته اطلاع از این ارورها به تنهایی کافی نیست و بهتر است از مراکز معتبر تعمیر لوازم برقی کمک بگیریم. با این حال افزایش آگاهی در این زمینه، منجر به کاهش خسارات بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *