تماس با جنوب تهران

021-66554292

تماس با سراسر تهران

021-86110960

تماس با غرب تهران

021-46292165

تماس با مرکز تهران

021-66552791

تماس با شرق تهران

021-88283930

تماس با شمال تهران

021-88283930

دکتر ساید مجموعه تخصصی با در اختیار داشتن تکنسین های مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل است. چناچه هر یک از لوازم خانگی شما دچار مشکل شد و نیاز به تعمیر داشتید با پر کردن فرم یا تماس با شماره های زیر در کمتر از 2 ساعت بهترین تعمیرکار مجموعه به آدرس گفته شده مراجعه کرده و خدمات تعمیر در محل را آغاز می کند.

درخواست فوری تعمیرکار

نام و نام خانوادگی

هر زمان یخچال فریزر وستینگهاوس (Westinghouse) با مشکلات فنی مواجه شود، یک کد خطا روی صفحه نمایشگر دستگاه ظاهر می‌گردد. ارور یخچال وستینگهاوس نشان می‌دهد که علت اصلی خرابی مربوط به کدام بخش از یخچال است. به عبارتی ساده‌تر با دنبال کردن کد ارور می‌توان متوجه شد فن، برد، موتور، دیفراست، سنسور یا کدام قطعه از یخچال معیوب می‌باشد. واضح است وجود سیستم عیب یابی و نمایش خطای یخچال وستینگهاوس به کاربر موهبت بزرگی در راستای برطرف کردن مشکلات فنی یخچال فریزرهای برند وستینگهاوس محسوب می‌شود، به شرطی که حداقل با ارورهای این برند آشنایی نسبی داشته باشید. در این مقاله قرار است کدهای خطای رایج در یخچال وستینگهاوس را بررسی کنیم.

خطای یخچال وستینگهاوس

یخچال فریزرهای Westinghouse از سیستم عیب یابی برخوردار هستند، به طوری که در صورت بروز عیب و ایراد، علت را در قالب یک کد دو، سه یا چهار حرفی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این کد شامل حروف و اعداد لاتین است و به کاربر کمک می‌کند، اقدامات لازم جهت برطرف کردن نقص در دستگاه را انجام دهد. بنابراین اگر در حین استفاده از یخچال فریزر برند وستینگهاوس توجهتان به ارور در صفحه نمایش جلب شد، می‌توانید به سرعت علت را شناسایی کرده و در صورت نیاز با نمایندگی یخچال وستینگهاوس تماس بگیرید. در جدول زیر علت چند ارور یخچال وستینگهاوس مشخص شده است:

ارور یخچال فریزر وستینگهاوس
کد خطاعلت
SY EFخراب شدن اواپراتور
DFبالا رفتن دمای یخچال
SHایراد در سنسور فریزر
CF  SYبروز مشکل در برد الکترونیکی
SY CEخرابی یا بروز مشکل در برد الکترونیکی
OPنقص در سنسور فریزر
تعمیر یخچال در منزل

ارور SY EF یخچال وستینگهاوس

اولین ارور یخچال فریزر وستینگهاوس که نسبتا زیاد مشاهده می‌شود، ارور SY EF است. جالب است بدانید این کدخطا به وجود خرابی یا نقص در عملکرد اواپراتور اشاره می‌کند. معمولا پس از بررسی تعمیرکاران، مشخص می‌شود علت نقص در اواپراتور، خراب شدن فن اواپراتور است. بنابراین در اغلب اوقات خطای SY EF  با تعویض فن اواپراتور برطرف می‌شود. البته پاره‌ای از مواقع سیم پیچی و اتصالات فن دچار مشکل شده است که در این صورت با تعمیر فن هم می‌توان به مشکل پایان داد. هر چند در این مواقع نیز بهتر است قطعه معیوب را با یک قطعه جدید تعویض کنید! یکی از نکاتی که در تعمیر یخچال ساید بای ساید وستینگهاوس باید بررسی شود عملکرد صحیح فن این یخچال می باشد.

ارور DF یخچال فریزر وستینگهاوس

یخچال فریزر می‌بایست در یک دمای مشخص فعالیت کند تا مواد غذایی فاسد نشوند. اما گاهی اوقات دمای یخچال به دلایل متعدد افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق اصلا خوب نیست، چرا همزمان با این اتفاق چرخه خراب شدن مواد غذایی آغاز می‌شود. کد خطای DF خطای یخچال وستینگهاوس است که به بالارفتن دما اشاره دارد. از جمله مهمترین اتفاقاتی که منجر به بالا رفتن دما می‌شود، می‌توان به خراب شدن فن خنک کننده، ایراد در سیستم برودت، نقص سیستم مکانیکی و حتی انسداد در فن اشاره کرد. فراموش نکنید بالا رفتن دمای یخچال تنها باعث خراب شدن مواد غذایی نخواهد شد، بلکه در صورت باقی ماندن مشکل در دراز مدت آسیب‌های جدی به دستگاه وارد می‌گردد.

ارور SH وستینگهاوس

چنانچه ارور یخچال وستینگهاوس در نمایشگر با عبارت SH نمایش داده شده باشد، باید علت خرابی را در سنسور فریزر یا دیفراست جستجو کنید. خراب شدن سنسور باعث مشکل در یخ زدایی می‌شود که به معنای واقعی کلمه بد است. بنابراین با دیدن این کد خطا باید سریعا از یک تعمیرکار متخصص بخواهید عملکرد سنسور فریزر را بررسی کند. معمولا علت مشکل، بروز اتصال کوتاه در سنسور است که باعث خرابی این قطعه می‌شود. در نتیجه با تعویض سنسور معمولا مشکل ارور SH برطرف خواهد شد.

ارور SY CF ساید Westinghouse

برطرف کردن ارور یخچال وستینگهاوس با کد خطای SY CF کمی تا حدودی پیچیده است. اجازه دهید ابتدا کمی درباره‌ی نقش برد الکترونیکی در یخچال فریزر صحبت کنیم. برد وظیفه‌ی کنترل عملکرد تمام قسمت‌های مختلف یخچال را برعهده دارد. در واقع عملکرد برد در یخچال فریزر را می‌توان به عملکرد مغز انسان تشبیه کرد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت هرگونه خرابی در برد بسیار مهم است و باید سریعا برطرف گردد. ارور SY CF نشان می‌دهد اتصال برد با سایر قطعات دچار مشکل شده است. راستش را بخواهید حل این مشکل واقعا پیچیده است، بنابراین توصیه می‌شود در این شرایط با بهترین تعمیرکار یخچال در تهران تماس بگیرید.

ارور 5Y CF ساید Westinghouse

در نگاه اول ارور 5Y CF شباهت زیادی به ارور SY CF دارد! بله درست است، هر دوی این خطاها مربوط به ایرادات برد الکترونیکی هستند. اما یک تفاوت در میان آنها وجود دارد. ارور 5Y CF به وجود مشکل در اتصال برد با سایر قطعات اشاره می‌کند، در حالی که کد خطای SY CE به وجود مشکل در خود برد الکترونیکی مربوط می‌شود. مشکلی که باز هم سایر قطعات را تحت الشعاع قرار خواهد داد، چرا که پیشتر نقش برد را توضیح دادیم.

ارور OP فریزر Westinghouse

کد خطای OP هم یک نمونه ارور یخچال فریزر وستینگهاوس است که مستقیما سنسور را مقصر نقص در عملکرد یخچال معرفی می‌کند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث خراب یا کارکرد ناقص سنسور می‌شود، اما در هر صورت مهم این است که خرابی این قطعه می‌تواند روی عملکرد کلی یخچال Westinghouse تاثیرگذار باشد. معمولا راهکار برطرف کردن ارور OP تعویض سنسور یا تعمیر آن است. شما باید برای این کار از تخصص خود یا یک تکنسین حرفه ای استفاده کنید و سنسور را مورد بررسی قرار دهید.

عیب یابی یخچال فریزر وستینگهاوس

همانطور که گفته شد، یخچال فریزر برند Westinghouse مشابه سایر برندهای موجود در بازار از یک سیستم عیب یاب بهره می‌برد، به طوری که این سیستم در صورت بروز نقص در دستگاه علت را یافته و آن را در قالب کد خطای یخچال وستینگهاوس در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بنابراین هر زمان متوجه نمایش ارور در نمایشگر یخچال فریزر شدید، باید سریعا با توجه به کد خطا مشکل را برطرف نمایید.
اگرچه ارور یخچال وستینگهاوس یک راه ایده آل برای پیدا کردن علت خرابی یخچال می‌باشد، اما همیشه در دست داشتن این کدخطا باعث حل مشکلات یخچال فریزر نخواهد شد. چرا؟ چونکه تعمیر بسیاری از خرابی‌ها از عهده افراد عادی خارج است. بنابراین در زمان مشاهده ارورهای پیچیده می‌بایست با تعمیرکاران حرفه ای تماس بگیرید تا مشکل شما را برطرف نمایند. اگر نیاز به تکنسین حرفه ای و با سابقه دارید تا یخچال شما با ضمانت و سرعت مناسب عیب یابی شده و مشکلش برطرف گردد، می‌توانید به تیم دکتر ساید اعتماد کنید. برای سفارش تعمیرات خرابی یخچال فریزر وستینگهاوس کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *