یکی از مهمترین لوازمی که در هر خانه ای وجود آن ضرورت دارد، یخچال است. مثلا فرض کنید یخچال شما برای مدتی خراب شود، قطعا با دغدغه های بسیار بزرگی مواجه خواهید شد.

یکی از اساسی ترین مشکلات در اثر خراب شدن یخچال، فاسد شدن مواد غذایی و نداشتن آب خنک جهت نوشیدن می باشد. با توجه به حساسیت یخچال، هنگام خرید حتما به برند و کیفیت یخچال دقت بفرمایید.

یخچال ویرپول یک برند آمریکایی می باشد که به علت مرغوبیت قطعات آن، با استقبال چشمگیری مواجه شده است. از مشکلاتی که برای تمام یخچال ها امکان دارد رخ دهد، گرم شدن یخچال است. هر زمان که به خرابی یخچال پی بردید کافی است در اولین فرصت اقدام به درست کردن آن کنید.

در این مقاله به بررسی عوامل موثر در گرم شدن یخچال ویرپول خواهیم پرداخت تا قبل از بروز مشکلات جدی، در اولین فرصت به تعمیر یخچال ویرپول بپردازید.

خرابی کمپرسور یا موتور یخچال

عدم کارکرد صحیح کمپرسور یا موتور یخچال، یکی از اصلی ترین عوامل موثر در گرم شدن یخچال ویرپول می باشد. بنابراین کمپرسور نقش بسیار اساسی در خنک نگه داشتن یخچال دارد.

بهتر است بدانید که موتور یخچال پس از چند سال استفاده در طول زمان، دچار استهلاک خواهد شد. زمانی که کمپرسور یا موتور یخچال بیش از حد داغ شد و صداهای ناهنجار تولید کرد، در اولین فرصت به فکر تعمیر آن باشید.

با توجه به این که تعمیر کمپرسور یخچال توسط متخصصین آن باید انجام شود، هنگامی که موتور یخچال شما دچار خرابی شد، با نمایندگی یخچال ویرپول تماس حاصل فرمایید.

خرابی ترموستات

از عوامل موثر در گرم شدن یخچال ویرپول می توان به خرابی ترموستات اشاره کرد. درست کردن این قطعه کار هر کسی نیست، پس حتما از متخصص این کار بخواهید که به تعمیر آن بپردازد.

 از آن جایی که ترموستات یکی از مهمترین قطعات یخچال محسوب می شود، عملکرد صحیح آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

عملیات خنک سازی و تنظیمات دما از وظایف اصلی ترموستات می باشد. بنابراین تعمیر به موقع آن بسیار اهمیت دارد.

عملکرد ترموستات با کمپرسور رابطه ی مستقیم دارد. یعنی اگر زمانی ترموستات دچار مشکل شود، کمپرسور نمی تواند به خوبی یخچال را خنک کند.

خرابی فن کندانسور

فن کندانسور از مواردی می باشد که عملکرد صحیح آن در سرد شدن یخچال بسیار موثر است. زمانی که این قطعه به درستی عمل نکند، گاز یخچال توسط کمپرسور به کندانسور منتقل نمی شود. در نتیجه گازهای گرم به لوله ها وارد می شوند.

با توجه به توضیحات ذکر شده، می توان نتیجه گرفت خراب شدن این قطعه از دیگر عوامل موثر در گرم شدن یخچال ویرپول می باشد.

در صورت خرابی فن کندانسور منطقی ترین کار این است که در اسرع وقت با نمایندگی یخچال ویرپول تماس گرفته و از متخصصین این شرکت بخواهید تا جهت تعمیر آن، به منزل شما مراجعه کنند.

خرابی فن اواپراتور

اگر بخواهیم به دیگر عوامل موثر در گرم شدن یخچال ویرپول اشاره کنیم، می توانیم از خرابی فن اواپراتور نام ببریم.

در صورتی که این قطعه به درستی عمل نکند، خنک شدن یخچال دچار مشکل اساسی خواهد شد. در نتیجه یخچال شما گرم می شود.

این قطعه حیاتی در حقیقت وظیفه به گردش درآوردن سرمای داخل یخچال را به عهده دارد. اگر می خواهید متوجه خرابی آن شوید، پس از این که در یخچال را باز کردید، باید سوئیچ را فشار دهید.

در صورت فشار دادن سوئیچ اگر صدای ناهنجاری به گوش رسید، به طور حتم فن اواپراتور دچار مشکل شده است.

خرابی قطعات دیفراست

امروزه به هنگام ساخت یخچال، از قطعات دیفراست جهت برفک زدایی استفاده می کنند. این قطعه مانع از بروز هرگونه برفکی درون یخچال خواهد شد.

خراب شدن آن موجب سرد نشدن یخچال می شود. مجموعه دیفراست شامل قطعاتی از قبیل المنت، ترموفیوز، سنسور و غیره می باشد.

اگر به مدت چند ساعت یخچال را از برق بکشید و پس از آن مجدد به برق وصل کنید، در صورت گرم بودن داخل یخچال، به طور حتم دیفراست دچار مشکل شده است.

به هیچ عنوان بدون داشتن تخصص به تعمیر این قطعه نپردازید، زیرا با کوچکترین خطا به هنگام تعمیر این قطعه، برد الکترونیکی آسیب خواهد دید.

خرابی دمپر یخچال

اگر دمپر یخچال دچار مشکل شود، به طور حتم یخچال گرم خواهد شد. در واقع یکی از مهمترین عوامل موثر در گرم شدن یخچال ویرپول خرابی این قطعه می باشد. هنگامی که یخچال نیاز به سرما دارد، با باز شدن این دریچه فضای داخل یخچال خنک خواهد شد.

همچنین در صورت خراب شدن این قطعه، هوای داخل یخچال گرم می شود. از آن سمت اگر این دریچه به طور کامل بسته شود، مواد غذایی داخل یخچال یخ خواهند زد.

در صورت مشاهده کردن خرابی دمپر یخچال حتما به نمایندگی یخچال تماس گرفته تا در اولین فرصت به تعمیر آن بپردازند.

نشت و کمبود گاز یخچال

هنگامی که گاز یخچال کم شده و به عبارتی دچار نشتی گاز می شود، عملکرد یخچال دچار اختلال خواهد شد. یعنی عملیات خنک سازی درون یخچال به درستی صورت نمی گیرد.

پس یکی دیگر از عوامل موثر در گرم شدن یخچال ویرپول، نبود گاز می باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که شما به راحتی متوجه بروز این مشکل نخواهید شد.

هنگامی که یخچال دچار نشتی گاز می شود، گاز مورد نیاز به موتور یخچال انتقال نمی یابد. در نتیجه عملکرد یخچال با یک مشکل بسیار جدی مواجه خواهد شد و فضای درون یخچال به مرور زمان گرم می شود.

خرابی برد الکترونیکی اصلی

اگر تمام عوامل موثر در گرم شدن یخچال ویرپول را بررسی کردید و متوجه شدید که هیچ کدام از آن قطعات دچار اختلال نشده اند، بهتر است به سراغ برد الکترونیکی اصلی بروید.

هر یک از آی سی های قرار گرفته بر روی برد الکترونیکی وظیفه کنترل کردن یک کار خاص را در سیستم یخچال به عهده دارند.

اگر اطمینان پیدا کردید که مشکل گرم شدن یخچال به علت خرابی برد الکترونیکی اصلی می باشد، تحت هیچ شرایطی بدون داشتن تخصص به سراغ آن نروید.

در اسرع وقت با نمایندگی شرکت ویرپول تماس گرفته و گزارش خرابی برد الکترونیکی را اعلام کنید.

عیب یابی و تعمیر یخچال ویرپول در تهران

با توجه به موارد مذکور در این مقاله، جهت رفع هرگونه عیب یابی و تعمیر یخچال ویرپول در تهران، تنها کافی است با شرکت ما تماس بگیرید.

پس از تماس شما نمایندگی یخچال ویرپول در تهران، نیروهای متخصص و ماهر خود را جهت تعمیر یخچال به منزل شما اعزام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *