تعمیرات ماشین لباسشویی اهمیت بالایی دارد زیرا امروزه، ماشین های لباسشویی از رایج ترین وسایل الکتریکی در خانه ها هستند و شاید پس از یخچال، مهمترین وسیله برقی در آشپزخانه باشد. تصور زندگی بدون حضور ماشین لباسشویی کمی سخت است؛ فرض کنید تمامی کارهایی را که امروزه به عهده این دستگاه است مانند شستن لباس ها، ملحفه، پتو و…، می بایست با دست انجام می دادیم. کار بسیار دشواری است؛ اگر نگوییم غیر ممکن است.
در اینجا موضوع فقط حجم کار نیست بلکه کیفیت شستشو هم مطرح است. هیچ گاه کیفیت شستن لباس با دست، قابل مقایسه با شستشو با ماشین های لباسشویی نیست. همه این ها باعث شده که تعمیرات ماشین لباسشویی اهمیت به سزایی برای افراد داشته باشد و انتظار دارند این وسیله الکتریکی با کیفیت و سرعت بالا تعمیر شود.

علائم خرابی ماشین لباسشویی

به طور کلی تعمیر ماشین لباسشویی در هنگام بروز علائم زیر ضروری است:

  • دستگاه کلا روشن نمی شود.
  • دستگاه در حین کار خاموش می شود.
  • لباسشویی ما بیش از حد لرزش دارد و صدای زیادی تولید می کند.
  • چراغ یا صفحه دستگاه روشن نمی شود.
  • تخلیه آب به درستی صورت نمی گیرد.
  • لباس ها پس از شستشو، کف زیادی دارند و به طور کامل آبکش نشده اند.
  • دستگاه روشن می شود اما آب وارد دستگاه نمی شود.
  • آب از درب لباسشویی به بیرون نشت می کند.
  • از زیر دستگاه آب خارج می شود.
  • دمای آب دستگاه با میزان تنظیم شده متناسب نیست.
  • عملکرد دستگاه با موارد نمایش داده شده در نمایشگر متناسب نیست.
  • دستگاه روشن است، آبگیری انجام می شود اما مخزن نمی چرخد.
تعمیرات ماشین لباسشویی

دلائل خرابی ماشین لباسشویی

هر کدام از این موارد، خود می تواند به دلایل مختلف رخ دهد و تعمیرات ماشین لباسشویی را اجتناب ناپذیر کند. در اینجا می خواهیم به بررسی چند مورد از آن ها بپردازیم:

دستگاه روشن نمی شود

مشکل از برق دستگاه است و احتمال دارد کابل های ورودی به دستگاه، دچار اتصالی یا قعطی شده باشند.

دستگاه سر و صدای زیادی تولید می کند

این مورد شاید یکی از رایج ترین مشکل ها در تعمیر ماشین لباسشویی است و می تواند علل مختلفی داشته باشد. مثلا: بلبرینگ ها دچار مشکل شده اند؛ حجم لباس درون مخزن بیش از ظرفیت دستگاه است؛ پولی ها شل شده اند و نیاز به تعویض دارند؛ محور مخزن خراب شده است و… .

تخلیه آب به درستی صورت نمی گیرد

می تواند به علت تا شدن شلنگ خروجی، خراب بودن پمپ تخلیه آب و یا کثیف و خراب بودن فیلتر پمپ باشد.

عمل آبکشی به درستی صورت نمی گیرد

در تعمیر ماشین لباسشویی بعضا دیده شده با این که تمام اجزا به درستی کار می کنند ولی نتیجه کار رضایت بخش نیست و لباس ها به میزان مورد انتظار خشک نشده اند و یا کفدار هستند. در این موقع می توان حدس زد که مشکل از خازن و تایمر بوده و یا دور تند غیر فعال است.

از ماشین لباسشویی آب خارج می شود

علت های بسیار مختلفی می تواند داشته باشد. مثلا مخزن سوراخ شده باشد؛ محل اتصال شلنگ ورودی به شیر الکتریکی نشتی داشته باشد؛ لوله خرطومی سوراخ شده باشد؛ کاسه نمد دستگاه خراب باشد؛ پمپ سوراخ شده باشد و… .

دمای آب دستگاه کمتر یا بیشتر از حد انتظار است:

در این مورد می توان گفت که مشکل یا از ترموستات و یا از المنت است.

پیشگیری از خرابی ماشین لباسشویی

می توان با رعایت کردن یک سری نکات ساده، هم از آسیب به لباس ها جلوگیری کرد و هم نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی را به حداقل رساند. برای مثال:

تعمیر لباسشویی قدیمی
  • بیش از حد ظرفیت لباسشویی، آن را پر نکنید. این کار در دراز مدت آسیب های جدی به دستگاه وارد می کند. به علاوه که عمل شستشو به درستی صورت نخواهد گرفت.
  • حداقل ماهی یک بار دستگاه را تمیز کرده و فلیتر آن را چک کنید.
  • درب دستگاه را بلافاصله پس از استفاده نبندید. اجازه دهید رطوبت درون دستگاه از طریق درب آن خارج شود.
  • در تراز بودن دستگاه بسیار دقت کنید. یکی از مواردی که منجر به خرابی و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی می شود تراز نبودن و عدم تعادل آن است.
  • از شوینده های با کیفیت استفاده کنید.
  • از انداختن لباس هایی که گِل یا خاک زیادی به خود دارند، خودداری کنید. سعی کنید ابتدا آن ها را تکانده سپس وارد دستگاه کنید.
  • سعی کنید در روز بیش از یک بار از دستگاه استفاده نکنید.
  • حتما از یک محافظ برق استاندارد برای لباسشویی خود استفاده کنید. نوسانات برق می تواند آسیب جدی به دستگاه وارد کند.
  • از قرار دادن اجسام سنگین بر روی دستگاه خودداری کنید؛ خصوصا زمانی که در حال کار است.
  • از تکان دادن و جابجایی لباسشویی در هنگام کار، پرهیز کنید.

تعمیرات ماشین لباسشویی در منزل

آیا تعمیرات ماشین لباسشویی در منزل امکان پذیر است؟ از آن جا ساختار کلی لباسشویی ها تقریبا یکسان است، می توان گفت بله. اما اگر هیچ گونه اطلاعی در مورد مکانیسم ماشین لباسشویی ندارید توصیه می شود حتی تعمیرات ساده را نیز به متخصص این حوزه بسپارید چرا که امکان دارد ناخواسته، آسیب های جدی به دستگاه وارد کنید.
شاید تعمیر ماشین لباسشویی در نگاه اول کمی آسان به نظر برسد اما توصیه می شود در هنگام بروز هر گونه عیب یا مشاهده هر کدام از موارد بالا، تعمیرات ماشین لباسشویی خود را به یک تعمیرکار لباسشویی مجرب بسپارید. همچنین اگر یک سری نکات را در نگهداری دستگاه رعایت کنیم، می توانیم نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی را تا حد زیادی کاهش دهیم.

قیمت تعمیر ماشین لباسشویی

عوامل مختلفی در تعیین هزینه تعمیر ماشین لباسشویی دخیل هستند. از مهمترین این عوامل می توان به برند، مدل، نوع خرابی، قطعه خراب شده، کیفیت و برند قطعه جایگزین و… اشاره کرد. ما در تیم دکتر ساید با برخورداری از کادری حرفه ای و مجرب در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی، تلاش نموده ایم تا با بالاترین کیفیت و کمترین زمان ممکن، انواع تعمیرات را برای مشتریان عزیز انجام داده و در برطرف کردن نیاز شما عزیزان کوشا باشیم. برای تعمیر ماشین لباسشویی خود، کافیست با شماره های مندرج در سایت، تماس حاصل فرمایید.

تعمیر لباسشویی در تهران

چه زمانی به تعمیرکار ماشین لباسشویی نیازمند می شویم؟

اینطور نیست که به محض اینکه احساس کردید ماشین لباسشویی شما به درستی کار نمی کند مجبور باشید از تعمیرکار لباسشویی کمک بگیرید. ما در ادامه در مورد انواع علائم ظاهری ماشین لباسشویی که نشان دهنده خرابی آن است صحبت می کنیم و می گوییم که چه زمان هایی مشکل جدی است و باید از خدمات شرکت های تعمیر ماشین لباسشویی استفاده کنید.

سر و صداهای نامتعارف ماشین لباسشویی

  • هر بار که می خواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید ابتدا داخل ماشین لباسشویی را به درستی بررسی کنید تا شیئی در داخل ماشین لباسشویی نمانده باشد. علاوه بر این جیب های کت و شلوار و مانتو را برررسی نمایید تا سنجاق و کلید و اشیاء کوچک مشابه در جیب لباس ها نباشد. وجود اشیاء کوچک در ماشین لباسشویی و خوردن آن به بدنه ماشین لباسشویی باعث ایجاد صدا می شود و به راحتی قابل رفع است.
  • همواره حواستان به ظرفیت ماشین لباسشویی باشد، پر کردن مخزن ماشین لباسشویی بیش از ظرفیت آن باعث ایجاد صدا و ترق و تروق می شود. زیرا لباس ها در هنگام گردش، به دیواره ماشین لباسشویی برخورد می کنند و این برخورد باعث ایجاد صدا می شود.
  • پمپ ماشین لباسشویی وظیفه پمپاژ آب به داخل ماشین لباسشویی و همچنین تخلیه آب کثیف را دارد. هنگام آبکشی معمولا صدای ضعیفی به گوش می رسد اما چنانچه پمپ آب فرسوده یا خراب شده باشد صداهای نامتعارفی مانند زوزه کشیدن به گوش می رسد که لازم است در چنین مواقعی از تعمیرکار ماشین لباس شویی کمک بگیرید.
  • در موتور ماشین لباسشویی قطعه ای به نام بالشتک وجود دارد که که دو شاخک درایو پلاستیکی دارد که کار آن انتقال قدرت موتور است و باعث می شود صدای ماشین لباسشویی کمتر شود. این قطعه به مرور فرسوده می شود و می بایست تعویض یا تعمیر شود که در غیر این صورت باعث تولید صدا می شود.
  • زمانی که مخزن ماشین لباسشویی کار می کند ارتعاشات ناشی از چرخش آن توسط  قطعاتی به نام کمک فنر جذب می شود. زمانی که این کمک فنرها فرسوده شوند، دستگاه صدا می دهد. راه حل این مشکل تعویض کمک فنرها توسط تعمیرکار لباسشویی است.

لرزش های زیاد ماشین لباسشویی

لرزش ماشین لباس شویی هم علل مختلفی دارد. بر خی از این علل بسیار ساده بوده و قابل حل می باشند و برخی دیگر نیاز به تعمیرت اساسی دارد.

  • گاهی اوقات محل قرار گیری دستگاه تراز نیست به همین دلیل لباسشویی شما می لرزد. حتما پیش از قرار دادن دستگاه در محل آن از سفت و مستحکم بودن زمین و همچین صاف و تراز بودن آن اطمینان حاصل کنید. دو پیچ در قسمت جلویی ماشین لباسشویی قرار دارد که می بایست سفت شود در غیر این صورت باعث لرزش در دستگاه می شود.
  • گاهی اوقات پر کردن ماشین لباسشویی بیش از ظرفیت آن و یا نامتعادل بودن لباس های داخل ماشین لباسشویی به طوری که یک بخش سنگین تر و یک بخش سبک تر باشد باعث لرزش در بدنه دستگاه می شود.

هزینه تعمیر ماشین لباسشویی در سال جدید؟

هزینه های تعمیر ماشین لباسشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد شما می توانید با تماس با مرکز دکتر شاید به شماره 46292165_021 هزینه تقریبی را استعلام بگیرید

شماره تعمیرکار ماشین لباسشویی در تهران ؟

شماره تلفن های ما به قرار زیر است 021-66554292 مرکز تهران 021-66554292 جنوب تهران 021-88283930 شمال شرق تهران 021-88283930 شرق تهران 021-88283930 شمال تهران 021-46292165 غرب تهران

تعویش قطعات ماشین لباسشویی به چه شکل است؟

دکتر ساید این اطمینان را به شمام می دهد که در صورت خرابی یا فرسودگی قطعات لباسشویی شما آن ها را با قطعات با کیفیت و ارجینال تعویض نماید