تماس با جنوب تهران

021-66554292

تماس با سراسر تهران

021-88283930

تماس با غرب تهران

021-46292165

تماس با مرکز تهران

021-66552791

تماس با شرق تهران

021-86110960

تماس با شمال تهران

021-22861174

دکتر ساید مجموعه تخصصی با در اختیار داشتن تکنسین های مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل است. چناچه هر یک از لوازم خانگی شما دچار مشکل شد و نیاز به تعمیر داشتید با پر کردن فرم یا تماس با شماره های زیر در کمتر از 2 ساعت بهترین تعمیرکار مجموعه به آدرس گفته شده مراجعه کرده و خدمات تعمیر در محل را آغاز می کند.

درخواست فوری تعمیرکار

نام و نام خانوادگی

اگر درب یخچال شما نیز نشانه‌هایی از افتادگی و خرابی دارد، بهتر است با روش‌های جلوگیری و یا رفع آن آشنا شوید.

تعمیر افتادگی درب یخچال

یکی از مشکلات رایجی که برای یخچال جنرال الکتریک و یا هر یخچال دیگری رخ می‌دهد، افتادگی درب آن است. این مشکل می‎تواند در اثر سنگینی درب یا خراب شدن درز درب یخچال باشد. برطرف نکردن افتادگی درب یخچال می‎تواند آسیب جبران‌ناپذیری به یخچال شما وارد کند؛ تا جایی که که مجبور به تعویض دستگاه شوید.
در این مقاله علت افتادگی درب یخچال، روش برطرف کردن این مشکل و در نهایت راه‌های جلوگیری از ایجاد این اتفاق را بررسی می‌کنیم.

افتادگی درب یخچال چه نشانه و علائمی دارد؟

هنگامی که درب یخچال به خوبی باز و بسته نشود و یا درز و لاستیک یخچال از قسمت بالا باز شود نشان‌دهنده افتادگی درب یخچال هستند. با گذشت زمان و در اثر بی‌توجهی به وزن مواد قرار داده شده در درب، ممکن است درب یخچال به طور کامل از جای خود جدا شده و دیگر قابل استفاده نباشد. لذا باید نسبت به نشانه‌ها بی‌توجه نبوده و سریعا برای تعمیر درب اقدام کرد. اگر درب یخچال مابه دچار افتادگی شده باشد، وقتی درب را باز و بسته می‌کنید، سر و صدای غیرعادی ایجاد می‌شود. هم‌چنین لولای پایین درب یخچال نیز که یک واشر و قاب پلاستیکی دارد، اگر از جای خود درآمده باشد یا دچار شکستگی شود، یعنی درب یخچال دچار افتادگی شده است.

درب یخچال به چه دلایلی دچار افتادگی می‌شود؟

سنگین بودن زیاد درب یخچال

ظروف شیشه‌ای معمولا هم وزن زیادی دارند هم به دلیل نوع جنس‌شان از سرما اشباع نشده و دمای محیط را به خود جذب می‌کنند. بنابراین بهتر است از ظروف شیشه‎ای درون یخچال به خصوص درب آن استفاده نشود. زیرا وزن سنگین آن موجب آسیب رسیدن به لولا و جای درب که داخل لولا می‌افتد، می‌شود. باز و بسته شدن طولانی مدت درب یخچال فریزر که سنگین شده باشد، به راحتی باعث خراب شدن و افتادگی درب یخچال می‌شود.

عدم تنظیم درست شیب یخچال فریزر

هنگام نصب یخچال باید به شیب آن توجه زیادی شود. شیب یخچال باید کمی به سمت عقب باشد. صاف و تراز بودن یخچال یا شیب به سمت جلو اشتباه است. اگر دقت کرده باشید فقط در قسمت جلوی یخچال دو پایه برای تنظیم وجود دارد که معمولا به آن قفل‌های یخچال گفته می‌شود. این پایه‌ها ضمن این که مانع حرکت یخچال می‌شوند، شیب یخچال را نیز به سمت عقب تنظیم می‌کنند. این نوع تنظیم باعث می‌شود زمانی که درب یخچال را از نصف راه، رها بکنیم، به صورت آرام واتوماتیک بسته شود.

 

تعمیر افتادگی درب یخچال
تعمیر افتادگی درب یخچال

جمع شدن آب کف یخچال

وقتی که در کف یخچال وستینگهاوس و یا هر یخچال دیگری آب جمع شود، ابن آب دور لولا و ستون‌های بدنه باعث ایجاد اکسید و زنگ‌زدگی می‌شود. این امر موجب می‌شود بدنه استحکام خود را از دست بدهد. وزن درب یخچال، روی لولایی که به آن وصل است وارد می‌شود. لولا نیز به بدنه پیچ شده است. بنابراین سنگینی درب یخچال روی بدنه بوده و کاهش مقاومت بدنه در اثر تماس با آب و ایجاد زنگ‌زدگی، باعث می‌شود بدنه و ستون دفرمه شده و درب شیبی به سمت جلو داشته باشد. در نتیجه افتادگی درب یخچال اتفاق می‌افتد.
این حالت بدترین مورد خرابی درب یخچال است که دیگر کاری برای آن نمی‌توان انجام داد. حتی اگر درب یخچال توسط تعمیرکار گالوانیزه شود، لاستیک در به طور کامل روی بدنه قرار نمی‌گیرد ویخچال دچار برفک‌زدگی می‌شود.

افتادگی درب یخچال به دلیل ایجاد مشکل و خرابی در چند قطعه یخچال صورت می‌گیرد. بنابراین برای دانستن علت‌های افتادگی درب یخچال ابتدا هر یک از قسمت‌ها بررسی می‌کنیم.
1-بدنه یخچال دچار زنگ‌زدگی و اکسید شده است.
2-درب یخچال که به دلیل وجود مواد غذایی سنگین و تعداد بالا، سنگین شده است.
3-در اطراف سوراخ پایین درب که لولا درون آن می‌رود، یک قاب پلاستیکی وجود دارد که واشری نیز داخل آن است. سنگین بودن درب به مرور زمان باعث آیب دیدن واشر و شکستگی و خوردگی داخل درب می‌شود. تعمیر این مورد نیز سخت و زمان‌بر است. در صورت بروز هر کدام یک از این اتفاقات، بهترین تعمیرکار یخچال در تهران آماده خدمت‎رسانی و تعمیر یخچال شما هستند.

روش تعمیر افتادگی درب یخچال

اگر درب یخچال دچار آسیب و افتادگی شود، برای تعمیر آن باید قطعات مربوط به درب را بررسی و در صورت آسیب‌دیدگی، تعمیر و یا تعویض کنیم. قطعاتی که در این آسیب‌دیدگی دخیل هستند، لولای درب، لاستیک و بدنه هستند.

تعمیر لاستیک درب یخچال

تعمیر لاستیک درب یخچال

لاستیک درب در اثر گذر زمان و استفاده طولانی مدت از یخچال، دچار پوسیدگی شده و وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهد. در واقع فرسوده شدن و خراب شدن لاستیک، موجب وارد شدن هوا به درون محیط یخچال می‌شود. در این صورت باید نسبت به تعویض لاستیک اقدام کنید. برای چک کردن لاستیک درب یخچال می‌توانید یک تکه کاغذ لای در قرار دهید. اگر بعد از بسته شدن درب، کاغذ نیفتد، درب یخچال محکم است در غیر این صورت لاستیک شل شده و نیاز به تعویض دارد. اگر لاستیک درب سالم بود، ممکن است به دلیل آلودگی، خاصیت چسبندگی خود را از دست داده باشد.


تعمیر لولای درب یخچال

یکی از موارد خرابی و افتادگی درب یخچال بوش و یا برندهای دیگر، کج شدن لولای درب است. بهتر است از چند واشر پلاستیکی استفاده شود تا این افتادگی جبران شده و درب به سمت بالا بیاید. اگر واشر لولا شکسته باشد، باید یک واشر دیگر داخل آن بیندازید. تمام این موارد توسط کارشناس مربوطه باید انجام شود. اگر متوجه عملکرد نادرست لولای درب شدید، قفسه‌های آن را خالی کنید و با مقداری گریس یا روغن‌های خوراکی، لولای درب را روغن‌کاری نمایید.

تعمیر فرورفتگی یا پوسیدگی درب یخچال

در مواردی به دلیل ورود ضربه یا جابجایی نادرست، درب یخچال دچار گودی یا فرورفتگی می‌شود. در این موارد باید از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. زیرا درب یخچال باید از بدنه آن جدا شود. هم‌چنین اگر یخچال در محیطی مرطوب یا در معرض نور مستقیم خورشید باشد درب آن دچار پوسیدگی شده و باید سمباده‌کشی شود. در صورت برطرف نشدن مشکل، درب باید توسط تعمیرکار تعویض گردد.


تعمیر زنگ‌زدگی درب یخچال

از دیگر مشکلات رایجی که درب‌ یخچال با مرور زمان دچار آن می‌شود، زنگ‌زدگی است که برای رفع آن می‌توان از سرکه سفید استفاده کرد. بدیتین منظور، قسمت‌هایی از درب که دچار زنگ‌زدگی شده است را به سرکه سفید آغشته کرده و به مدت چندین ساعت زمان بدهید و در نهایت پاک کنید. هم‌چنین ترکیب نمک و لیمو نیز برای رفع زنگ‌زدگی کارساز است. . نمک را در قسمت‌های زنگ‌زده بپاشید و سپس روی آن آبلیمو بریزپس از 3-4 ساعت آن را با دستمال تمیز کنید. استفاده از جوش شیرین و ضد زنگ‌های شیمیایی نیز از دیگر روش‌های برطرف کردن زنگ‌زدگی درب یخچال هستند.

تعمیر فرورفتگی درب یخچال

راه‌های جلوگیری از افتادگی درب یخچال

پیشنهاد می‎کنیم ظروف شیشه‌ای و وسایل سنگین را در قفسه‌های درب یخچال قرار ندهید. تا جایی که امکان دارد از باز و بسته کردن زیاد درب و محکم بستن آن خودداری کنید. اگر لولای درب یخچال دچار شکستگی شده باشد، تنها راه حل، تعویض آن است. اگر مشاهده کردید که کف یخچال یا قسمت جامیوه‌ای آب جمع شده است، برای رفع این مشکل، سریع‌تر از تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

سخن پایانی

افتادگی درب یخچال، از جمله مشکلات رایجی است که ممکن است به دلیل سنگینی بیش از حد طبقات درب یخچال ساید بای ساید باشد. در این مطلب سعی شد علت افتادگی و خرابی درب یخچال و قطعات مرتبط به آن بررسی شده و راهنمای رفع افتادگی درب یخچال نیز ارائه شود. اگر سوال یا نظری در مورد مقاله دارید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته یا در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید. در صورتی که یخچال شما دچار افتادگی یا آسیب دیگری شده است، تکنسین مجرب نمایندگی یخچال ساید بای ساید یعنی دکتر ساید سریعا نسبت به تعویض قطعات یا تعمیر یخچال در منزل شما اقدام خواهد کرد.

تعمیر یخچال در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *